“Δελεαστική” η αγορά γάλακτος UHT της Κίνας

Σε ανοδικούς ρυθμούς συνεχίζουν να κινούνται οι εισαγωγές υγρού γάλακτος στην Κίνα, με μια σειρά από ευρωπαϊκές χώρες να έχουν επιτύχει σημαντική διείσδυση και τοποθέτηση στην εκεί αγορά.

Μάλιστα, η ασιατική χώρα εκτιμάται πως το 2015 εισήγαγε 350.000 τόνους υγρού γάλατος, μέγεθος κατά τι αυξημένο εν συγκρίσει με τα αντίστοιχα μεγέθη του 2014, τα οποία και προσεγγίζουν -πλέον- τις εισαγωγές σκόνης πλήρους γάλακτος κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Από τα προαναφερθέντα μεγέθη, τα 2/3 προέρχονται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όσο για το επίπεδο των τιμών, δείχνουν να παραμένουν σταθερές, ελέω και της ισχυρής ζήτησης για το εισαγόμενο υγρό γάλα. Αρκεί να σημειωθεί πως οι τιμές λιανικής στην Κίνα για τα εισαγόμενα brands επεξεργασμένου γάλακτος υπερ-θερμότητας (Ultra Heat Treated – UHT) είναι κατά μέσο όρο 50% υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες που ισχύουν στα ράφια των ευρωπαϊκών καταστημάτων.

Ασφάλεια και ποιότητα τα “κλειδιά” της επιτυχίας

Σημαντικό ρόλο στην διαρκώς ενισχυόμενη τάση που εμφανίζουν οι πωλήσεις του UHT γάλακτος παίζει και η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές αναφορικά με το επίπεδο της ασφάλειας και την ποιότητα των εισαγόμενων από την Ευρώπη προϊόντων. Γεγονός, που τονίζει την αξία της αξιοποίησης του branding για την στόχευση των αναγκών των καταναλωτών στις κατάλληλες αγορές. Παράλληλα, ο αριθμός των δυνητικών πελατών πολλαπλασιάζεται, καθώς το γάλα UHT γίνεται -πλέον- διαθέσιμο ακόμη και στις μικρότερες πόλεις στην Κίνα, απευθυνόμενο σε μια σημαντικά μεγαλύτερη βάση αποδεκτών.

Στην εν λόγω “εξίσωση” θα πρέπει να αναφερθεί και ο… παρανομαστής των online πλατφορμών πωλήσεων, οι οποίες δείχνουν να κινούνται με ιδιαίτερα ισχυρούς ρυθμούς, εξασφαλίζοντας εύκολη πρόσβαση και κατ’ οίκον παράδοση σε ακόμη περισσότερους καταναλωτές και δη σε τιμές που είναι άμεσα ανταγωνιστικές απέναντι σε εναλλακτικές λύσεις γάλακτος σε σκόνη. Αποτέλεσμα; Η κατανάλωση εισαγόμενου επεξεργασμένου γάλακτος υπερ-θερμότητας στην Κίνα να συνεχίσει να αυξάνεται.

Ποιες οι μελλοντικές προκλήσεις; 

Ποιος είναι ο… πονοκέφαλος και το ζητούμενο για τα ευρωπαϊκά brands; Να συνεχίσουν να παραμείνουν ψηλά στις προτιμήσεις των Κινέζων καταναλωτών. Κάτι, που επιτυγχάνεται με την ύπαρξη ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής και την διατήρηση του “κτισίματος” της φήμης των εν λόγω γαλακτοκομικών προϊόντων και δη των στοιχείων και χαρακτηριστικών της ασφάλειας και της ποιότητας.

Όπως επισημαίνουν στελέχη ευρωπαϊκών γαλακτοκομικών εταιρειών, η αγορά της Κίνας εμφανίζει έντονη ζήτηση τόσο για το απλό όσο και το γάλα δίχως πρόσθετες γεύσεις. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχημένη παρουσία στον τομέα του UHT γάλακτος παίζει και ο διευρυμένος κύκλος ζωής του, που πρέπει να κινείται μεταξύ 6 και 9 μηνών, περιορίζοντας σημαντικά τα έξοδα που απαιτούνται σε επίπεδο διαρκών logistics, αλλά και της αντίστοιχης φύρας.

Τέλος, οι εταιρείες του κλάδου αναμένεται να συνεχίσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα και παρουσία τόσο στην Κίνα όσο και στην εν γένει Νοτιοανατολική Ασία, με την προώθηση των brands που ήδη διαθέτουν, καθώς επίσης και με την σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με τοπικούς διανομείς για την ανάπτυξη own-label προϊόντων. Π.Μ.

Δημοσιεύτηκε στο 2 τεύχος του Dairy News, Μάρτιος 2006.

You might also like