Συσκευασία & Μάρκετινγκ: τα “κρυφά- φανερά” όπλα της γαλακτοκομίας/τυροκομίας

Ο ρόλος της συσκευασίας στις σύγχρονες ανταγωνιστικές αγορές καταναλωτικών προϊόντων  ήταν ένα από τα θέματα που αναδείχθηκαν στην εκδήλωση ‘Φέτα 2018’ που πραγματοποιήθηκε το φθινόπωρο του 2018 στην Ελασσόνα. Το Dairy News ήταν εκεί και κατέγραψε τις απόψεις που διατυπώθηκαν

 

Για το ρόλο και την αξία της συσκευασίας στη σύγχρονη τυροκομία, αλλά και για τις τάσεις που διαμορφώνονται στη διεθνή αγορά  μίλησε ο γενικός διευθυντής Ελλάδας της Multivac Βασίλης Μπούγιας.

«Έχουμε δει στο εξωτερικό φθηνά προϊόντα να πωλούνται ακριβά εξαιτίας μιας πολύ καλής συσκευασίας, κάτι το οποίο δεν συναντάμε στην Ελλάδα, χωρίς να θέλω να πω ότι εμείς έχουμε ‘φτηνιάρικα’ προϊόντα. Αλλά και τα καλά προϊόντα μας, δυστυχώς, δεν τα πωλούμε ακριβά» υποστήριξε στην εισήγησή του με τίτλο «Προτάσεις και λύσεις στην συσκευασία τυροκομικών προϊόντων» το στέλεχος της πολυεθνικής εταιρείας.

Διεθνείς τάσεις

Περιγράφοντας τις τάσεις που επικρατούν αυτή τη στιγμή διεθνώς, ο Β. Μπούγιας εξήγησε στο κοινό που παρακολούθησε την εκδήλωση – τυροκόμοι από τη γύρω περιοχή στην πλειοψηφία τους- ότι σε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές, π.χ. στη Γερμανία, η τάση είναι να πωλούνται φθηνά προϊόντα σε σύγχρονες skin συσκευασίες και μάλιστα σε πολύ υψηλότερη τιμή καθώς επί της ουσίας η συγκεκριμένη συσκευασία προσθέτει αξία στο προϊόν.

Τρεις είναι κατά τον Β. Μπούγια οι μέθοδοι επιμήκυνσης της συντήρησης των τυροκομικών προϊόντων: α) η συσκευασία υπό κενό (vacuum), β) η συσκευασία σε τροποποιημένη ατμόσφαιρα (modified atmosphere packaging) και γ) η επιδερμική συσκευασία (Skin). Στάθηκε μάλιστα ιδιαίτερα στο νέο τύπο συσκευασίας Multifresh που ανέπτυξε η εταιρεία του και η οποία αποτελεί μια μορφή συντήρησης υπό κενό σε συσκευασίες Skin. Περιέγραψε μάλιστα τα κύρια πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μεθόδου.

  • Αφαίρεση ατμοσφαιρικού αέρα – απαλοιφή οξυγόνου (O2).
  • «Επιδερμική» κάλυψη του προϊόντος με μαλακό πάνω φιλμ σε σκληρό περιέκτη.
  • Ταυτόχρονη ερμητική σφράγιση για αποτροπή επανεισόδου αέρα και επιμολύνσεων μέγιστης προστασίας (πλήρης κόλληση).
  • Έλεγχος ανάπτυξης αερόβιων βακτηρίων.
  • Προστασία δομής προϊόντος, συγκριτικά με την κλασική συσκευασία υπό κενό (π.χ. ανθότυρο).
  • Δημιουργία ιδιαίτερα ελκυστικής εμφάνισης (αίσθηση «ασυσκεύαστου» προϊόντος).

Η κρίση φέρνει λύσεις…

Σύμφωνα με το στέλεχος της Multivac στις δυτικοευρωπαϊκές και τις βορειοαμερικανικές χώρες ζητούνται όλο και περισσότερο μικρές μερίδες προϊόντων – μέχρι και 75 γραμμάρια. Κυριαρχούν μάλιστα διακεκομμένες συσκευασίες (συσκευασίες πολλαπλών μερίδων ή multiple portion packs) στις οποίες ο πελάτης αποσπά μια μερίδα από το προϊόν και οι υπόλοιπες συσκευασίες μένουν ανέπαφες.

Αναζητώντας ερμηνεία για τη συγκεκριμένη τάση, ο Β. Μπούγιας σχολίασε: «Στην Ελλάδα, η αύξηση των συγκεκριμένων συσκευασιών ίσως οφείλεται στην οικονομική κρίση. Στο εξωτερικό πάλι, ισχύει για λόγους οικολογικούς καθώς οι Ευρωπαίοι δεν θέλουν να βλέπουν πολύ πλαστικό στα τρόφιμα που πωλούνται στο λιανεμπόριο».


Ο γενικός διευθυντής της Multivac επεσήμανε στην εισήγησή του ότι μετά το 2030, σύμφωνα με κοινοτική οδηγία, θα απαγορεύεται η χρήση υλικών συσκευασίας που δεν είναι πλήρως ανακυκλώσιμα. «Τα υλικά συσκευασίας θα παίξουν μεγάλο ρόλο στο μέλλον, ίσως μάλιστα να κρίνουν την επιβίωση κάποιων από εσάς»  σχολίασε με νόημα ο Β. Μπούγιας απευθυνόμενος στους ακροατές του. Ο ίδιος θεωρεί ότι η συσκευασία θα παίξει μείζονα ρόλο στην πορεία των τυροκομικών επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια.

You might also like