Ο Γιάννης Απέργης μας συστήνει το Παγωτό -14ο

"Παράγουμε και θέλουμε την αυξημένη προσοχή της πολιτείας"

Τα αδέλφια Απέργη και οι σύζυγοί τους αποτελούν την τετράδα που τρέχει την επιχείρηση Παγωτό – 14ο  η οποία διαθέτει εδώ και περίπου δύο χρόνια ένα μικρό αλλά πολύ όμορφο κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας κι αποτελεί μια ποιοτική πρόταση στο χώρο του παγωτού.
Συνέντευξη: Θανάσης Αντωνίου. Φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός & Θ.Α.

 

Το Dairy News  επισκέφτηκε το κατάστημα της οδού Αθηναΐδος, στο κέντρο της Αθήνας που αυτό το διάστημα είναι γεμάτο τουρίστες και συνομίλησε με έναν εκ των ιδιοκτητών, τον φιλόξενο Γιάννη Απέργη. Μιλήσαμε για το παγωτό και την επιχειρηματικότητα  στη σημερινή Ελλάδα και διαπιστώσαμε ότι, σε πείσμα των καιρών και των ηθών, ορισμένοι Έλληνες επιλέγουν τον δύσκολο δρόμο κι όχι τον εύκολο και προτείνουν την ποιότητα έναντι της ποσότητας.

***

« Είμαι ηλεκτρονικός και πριν ασχοληθώ με το παγωτό εμπορευόμουν μηχανές γραφείου. Ο αδελφός μου είχε ένα κατάστημα franchise γνωστής παγωτοβιομηχανίας κι έχει σπουδάσει την τέχνη του παγωτού στην Ιταλία κοντά σε παραδοσιακό μάστορα. Έμαθε να φτιάχνει παγωτό με φυσικό τρόπο. Βρισκόμαστε στο χώρο του παγωτού εδώ και μια 15ετία, το εργαστήριό μας είναι στα Σπάτα και στόχος ήταν και είναι να φτιάχνουμε ένα παγωτό που θα μπορούσε να φτιάξει κανείς σπίτι του αν είχε να μηχανήματα και τα υλικά που έχουμε εμείς.  Τα παγωτά μας είναι φυσικά, δεν θα βρείτε σε μας παγωτό …τσιχλόφουσκα».

« Χρησιμοποιούμε φρέσκα γάλατα που μας φέρνουν μικροί παραγωγοί και συνεταιρισμοί. Χρησιμοποιούμε φρέσκα φρούτα, στίβουμε λεμόνια, λιώνουμε φράουλες και μάνγκο… Ξεκινήσαμε με τη χονδρική και δίνουμε σε εστιατόρια και ζαχαροπλαστεία, σε εταιρείες catering  και σε καλά ξενοδοχεία, όπου δηλαδή πουλιέται παγωτό. Όταν ξεκινήσαμε δεν υπήρχε σε κάθε γωνιά της Αθήνας μια τζελατέρια όπως τώρα, ήταν και τότε δύσκολα όμως διότι κυριαρχούσαν οι ιστορικές  ελληνικές και οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες με τις πολύ φθηνές τιμές, τις πλούσιες παροχές στο λιανέμπορο. Εμείς δίνουμε ένα ψυγείο κι αυτό υπό προϋποθέσεις».

Τα αδέλφια Απέργη και οι σύζυγοί τους αποτελούν την τετράδα που τρέχει την επιχείρηση Παγωτό – 14ο.

 

« Πουλάμε σε πολύ ανταγωνιστική τιμή στη χονδρική με σταθερές εδώ και πολλά χρόνια τιμές, είμαστε πάντως λίγο παραπάνω από τις μεγάλες βιομηχανίες του κλάδου. Βάζουμε πολύ προσωπική εργασία και οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε είναι εξαιρετικές.  Αγοράζουμε τη γνήσια βανίλια Μαγαδασκάρης 800 ευρώ το κιλό και το μαστιχέλαιο 3.000 ευρώ το κιλό- δεν χρησιμοποιούμε εσάνς. Φτιάχνουμε το παρφέ μας με φρέσκα κρέμα γάλακτος κι όχι με βούτυρο και πετυχαίνουμε μια ντελικάτη γεύση στο στόμα».

« Πουλάμε πολύ παγωτό φιστίκι Αιγίνης, μπισκότο και κρέμα, καϊκάκι κ.ά. Συνοδεύουμε το παγωτό μας με κάποια γλυκά, όπως  ‘φωλιά’ κανταΐφι που συνήθως τη δίνουμε με παρφέ κρέμα, βάση εκμέκ σε παραδοσιακή συνταγή που συνήθως τη συνοδεύουμε με καϊμάκι, σιμιγδαλένιο χαλβά που τον συνοδεύουμε με παγωτό κανέλα. Προσπαθούμε να μην μπερδεύουμε τον πελάτη με σιρόπια και ξηρούς καρπούς για να μπορέσουμε να αναδείξουμε την κάθε γεύση ξεχωριστά. Η αλήθεια είναι ότι ο καταναλωτής εντυπωσιάζεται, αλλά εμείς δεν προτείνουμε σιρόπια και άλλα συνοδευτικά».

 

« Επιλέξαμε την περιοχή του κέντρου για να προσεγγίσουμε την τουριστική αγορά και να βοηθηθούμε από αυτήν, μιας και ο Έλληνας –δυστυχώς- καταναλώνει παγωτό από τον Απρίλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Τουρισμός υπάρχει πλέον όλο το χρόνο στο κέντρο της Αθήνας. Σκεφτόμαστε να ανοίξουμε κι ένα δεύτερο κατάστημα στο μέλλον, εξετάζουμε μάλιστα κάποιες περιπτώσεις, κυρίως στο ευρύτερο κέντρο της Αθήνας κι όχι στην περιφέρειά της».


«Εμπιστεύομαι μικρούς παραγωγούς γάλακτος για να συνεργάζομαι και ειδικά τους συνεταιρισμούς διότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να συνεργάζονται για το συμφέρον της χώρας»


« Είμαστε παραγωγοί και πρέπει να μας προσέξουν. Δυστυχώς οι παραγωγοί στην Ελλάδα δεν τυγχάνουν της απαραίτητης προσοχής από το κράτος. Μας αντιμετωπίζουν όπως το εμπόριο ή τις υπηρεσίες. Οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν κάποιες ελαφρύνσεις ή χρηματοδοτήσεις. Δεν μπορεί να υπάρξει επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα χωρίς χρηματοδότηση κι αυτή έχει σταματήσει από το 2009. Σήμερα όμως έχουμε πάει στο 2019. Πόσο θα αντέξουμε ακόμα σε μια αγορά που συρρικνώνεται κι ο τζίρος υποχωρεί;»

« Όλα τα ενδεχόμενα για μας είναι ανοικτά. Η ίδια η αγορά θα μας οδηγήσει: ένα νέο κατάστημα, μια συμφωνία franchise ή αυξημένη χονδρική. Πρέπει να δούμε πρώτα πως θα ανταποκριθεί ο κόσμος. Τα εστιατόρια είναι ο χώρος που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα, δίνουμε σε καλά καταστήματα και το παγωτό μας, κάνει τη διαφορά όπου σερβίρεται. Αλλά κι εδώ έχουμε πιστούς καταναλωτές. Πελάτες μάς επισκέπτονται ξανά και ξανά- έχουμε επαναλαμβανόμενες επισκέψεις ακόμα κι από ξένους που ζουν στη χώρα μας και αγαπάνε το παγωτό ενώ και οι κριτικές στα social media και τα σχετικά sites είναι πολύ καλές για το παγωτό μας».


Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο 15ο τεύχος του περιοδικού Dairy News (Ιούνιος 2019).

You might also like