Σε ήπια άνοδο οι πωλήσεις γαλακτοκομικών στην Ελλάδα

Mελέτη της Infobank Hellastat σε δείγμα 99 επιχειρήσεων γαλακτοκομικών

O εγχώριος κλάδος της παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων αναλύεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat. Σύμφωνα με τη Μαρία Θεοδοσοπούλου, sectorial studies consultant, η βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων, καθώς περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ειδών διατροφής της χώρας.

 

Μάλιστα, συνιστά έναν εξαιρετικά ανθεκτικό κλάδο, δεδομένου ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα εντάσσονται στα βασικά είδη διατροφής των Ελλήνων καταναλωτών. Επιπλέον, πολλές εταιρείες που  ασχολούνται με την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, επενδύουν συνεχώς στην αναβάθμιση του παραγωγικού τους εξοπλισμού, αλλά και στη δημιουργία νέων προϊόντων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις εκάστοτε καταναλωτικές ανάγκες.

Αναμφίβολα, η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών. Οι βασικότεροι λόγοι που συνέβαλαν στη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης, ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και η κατάρρευση του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

Επανέρχεται η σταθερότητα

Ωστόσο, το 2018 ο κλάδος άρχισε να παρουσιάζει μία σταθερότητα, σημειώνοντας μικρή άνοδο, η οποία φαίνεται να συνεχίζει και το 2019. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του κλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων από τα super market – συμπεριλαμβανομένων και των καταστημάτων της Lidl – ανήλθε στα 1,648 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το 2017. Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και το πρώτο πεντάμηνο του 2019, αγγίζοντας περίπου τα 627 εκατ. ευρώ.

Βέβαια τα έσοδα στο συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλά περισσότερα, αν αναλογιστεί κανείς τις πωλήσεις σε χώρους εστίασης, αλλά και σε μικρότερα καταστήματα λιανικής πώλησης (mini market, αρτοποιεία κ.ά.). Για το λόγο αυτό, αρκετές βιομηχανίες τροφίμων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να διευρύνουν την προϊοντική τους βάση, εισχωρώντας στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων.

H Μαρία Θεοδοσοπούλου, sectorial studies, consultant της Infobank Hellastat Α.Ε. δήλωσε σχετικά : «Αναμφίβολα, η τόνωση της εγχώριας βιομηχανίας γαλακτοκομικών θα μπορούσε να επιτευχθεί τόσο με τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων, όσο και με την ενίσχυση της διεθνούς εξωστρέφειας των εταιρειών».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη που διεξήγαγε IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 99 επιχειρήσεων παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα. Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν συνοψίζονται στα εξής: Ο κύκλος εργασιών το 2017 αυξήθηκε κατά 4,6% στα 2,04 δισ. ευρώ, από 1,95 δισ. ευρώ το 2016. Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 34,7% στα 175,88 εκατ. ευρώ, από 130,61 εκατ. ευρώ το 2016. Τα ΚΠΦ σημείωσαν μεγαλύτερη άνοδο κατά 59%, αγγίζοντας τα 110,14 εκατ. ευρώ, από 69,25 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα περιθώρια EBITDA και EBT διαμορφώθηκαν στο 6,8% και 2,5% αντίστοιχα.

You might also like