Με στόχο τζίρου 1 δισ. $ κινείται η Fonterra  στην Ινδία

Ο κολοσσός από τη Νέα Ζηλανδία επεκτείνεται στην ασιατική χώρα με νέα προϊόντα

Η συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία Fonterra από τη Νέα Ζηλανδία έχει θέσει στόχο την εξασφάλιση πωλήσεων ύψους ενός δισ. δολαρίων από την ινδική αγορά μέσα στο διάστημα των επόμενων 7-10 χρόνων. Μέσα στο 2019 ξεκίνησε να τον επιτυγχάνει με το λανσάρισμα νέων προϊόντων πιστεύοντας στις δυνατότητες της Ινδίας.

 

Το καλοκαίρι του 2018 η Fonterra προχώρησε σε μια σημαντική συνεργασία με τον λιανεμπορικό όμιλο Future Group με σκοπό την ανάπτυξη νέων γαλακτοκομικών προϊόντων. Περίπου ένα χρόνο μετά, η συμφωνία εκείνη απέδωσε με νέα σειρά προϊόντων στα οποία περιλαμβάνεται ένα νέο γάλα, γιαούρτι και ορισμένα τυροκομικά υπό το brand Dreamery.

Η Νεοζηλανδέζικη εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στην Ινδία εδώ και περίπου 20 χρόνια,  ανέφερε ότι ο βασικός λόγος για την είσοδό της στον τομέα των προϊόντων προστιθέμενης αξίας είναι διότι αυτή η κατηγορία αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% ταχύτερα από ότι ο συνολικός γαλακτοκομικός τομέας. Η Ινδία ανήκει στις χώρες που η κατανάλωση γάλακτος αυξάνεται – σύμφωνα με έρευνες  η κατανάλωση αναμένεται να αυξηθεί κατά 42% από 196 δισ. λίτρα σε 278 δισ. λίτρα τα επόμενα 7 χρόνια.

Γιαούρτι της σειράς Dreamery που λάνσαρε μέσα στο 2019 η Fonterra δια της θυγατρικής της στην αγορά της Ινδίας.

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της ινδικής εταιρείας Fonterra, Sunil Sethi, δήλωσε ότι η εταιρεία στοχεύει σε μερίδιο αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ινδία της τάξης του 4% ως 5%,  γεγονός που θα της επιτρέψει να καταγράψει έσοδα ύψους 1 δισ. δολαρίων κατά τα επόμενα 7 ως 10 χρόνια.

Όπως είναι γνωστό το βασικό πρόβλημα της ινδικής γαλακτοκομικής αγοράς είναι η χαμηλή βιομηχανοποίηση του κλάδου. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του  Punjab, μόλις το 25%   του γάλακτος που παράγουν τα περίπου 70 εκατ. νοικοκυριά που ασχολούνται με τη γαλακτοκομία  πωλείται τυποποιημένο στο οργανωμένο λιανεμπόριο και αντιπροσωπεύει αξία 14 δισ. δολαρίων. Κι αυτό σε μια παραγωγή 176 εκατ. τόνων- η μεγαλύτερη παραγωγή γάλακτος στον κόσμο.

Η ίδια έρευνα σημειώνει ότι, σε αντίθεση με άλλες χώρες του κόσμου, στην Ινδία η συντριπτική πλειοψηφία του γάλακτος που μεταποιείται πωλείται ως υγρό (φρέσκο ή διαρκείας) γάλα, καθώς στη χώρα δεν είναι συνήθεια η παραγωγή γιαουρτιών ή τυροκομικών προϊόντων. Σε αυτό το segment της αγοράς ενδιαφέρεται να διεκδικήσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο η Νεοζηλανδική εταιρεία.


Στην κεντρική φωτογραφία στελέχη των δύο εταιρειών (Future Group και Fonterra India) και της μητρικής Νεοζηλανδέζικης, κατά την παρουσίαση των νέων προϊόντων Dreamery. 

You might also like