Παγωτό: premium Vs ιδιωτικής ετικέτας

Το premium branding δείχνει να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τόσο για το παγωτό όσο και τα επιδόρπια ιδιωτικής ετικέτας που λανσαρίστηκαν στη διεθνή αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα εν συγκρίσει με ότι συμβαίνει στα αντίστοιχα branded προϊόντα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης που πραγματοποίησε η ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών Gama Compass.

 Με βάση την τελευταία, τα παγωτά και τα επιδόρπια που βασίζονται στο γάλα αποτέλεσαν τη συντριπτική πλειοψηφία όσων νέων προϊόντων παρουσιάστηκαν τον τελευταίο χρόνο τόσο στην αγορά της ιδιωτικής ετικέτας (48% του συνόλου των λανσαρισμάτων) και των branded προτάσεων (52% του συνόλου των λανσαρισμάτων).

Όσο για τα παγωτά που στηρίζονται στο νερό, αντικατοπτρίζουν σημαντικά χαμηλότερα μεγέθη στην ευρύτερη αγορά της ανάπτυξης νέων προϊόντων (New Product Development – NPD), καθώς ανήλθαν σε 8% στα branded και 13% στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Κι ενώ τα μεσαίας κλίμακας brand εξακολουθούν να αποτελούν τη μεγάλη πλειοψηφία (81%) των νέων προϊόντων παγωτού και επιδορπίων, οι premium προτάσεις ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσωπεύουν ποσοστό της τάξεως του 18% στη διεθνή αγορά, συγκρινόμενο με κάτι λιγότερο από 10% που ισχύει στα branded προϊόντα.

Γευστική ταύτιση (εν μέρει…)

Όσο για τις γεύσεις που ξεχώρισαν, αυτές δεν ήταν άλλες από τη σοκολάτα, τη φράουλα και τη βανίλια, ενώ η επιλογή ήταν κοινή τόσο για τα νέα παγωτά και επιδόρπια τόσο στα branded όσο και στα αντίστοιχα της ιδιωτικής ετικέτας. Από εκεί και πέρα υπήρξαν διαφοροποιήσεις, καθώς στις branded προτάσεις βαρύτητα δόθηκε στην σοκολάτα γάλακτος και την καραμέλα, ενώ το βατόμουρο και η κρέμα γάλακτος αποδείχτηκαν ιδιαίτερα δημοφιλή στις προτάσεις των νέων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σχετικά με την premium κατηγορία των τελευταίων, ένα αντίστοιχο μοτίβο αναδείχθηκε, καθώς επικράτησαν γεύσεις όπως το σμέουρο, το λεμόνι, ο καφές και το dulce de leche (καραμέλα γάλατος).

Στο μεταξύ, τα επίπεδα που αφορούν τη μέση τιμή αποτέλεσαν αντικείμενο διαφοροποίησης μεταξύ των καινούριων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και branded παγωτών. Συγκρινόμενα με την κατηγορία του παγωτού που έχει ως κύρια βάση του το νερό, οι μέσες τιμές ήταν σημαντικά χαμηλότερες σε αυτά της ιδιωτικής ετικέτας που αφορούσαν το λανσάρισμα αντίστοιχων προϊόντων με βάση το γάλα. Κάτι, ωστόσο, που δεν ίσχυε στην περίπτωση των επιδορπίων, όπου οι τιμές των ιδιωτικής ετικέτας προτάσεων ήταν κατά 6% υψηλότερες σε σχέση με τα branded.

Χρώματα: (κι όμως) παίζουν ρόλο

Ξεχωριστό ενδιαφέρον συγκεντρώνει το σημείο της έρευνας της Gama Compass αναφορικά με τις επιλογές των χρωμάτων των συσκευασιών που χρησιμοποιήθηκαν για την προώθηση των καινούριων προτάσεων παγωτών και επιδορπίων στη διεθνή αγορά, οι οποίες ανέδειξαν ορισμένες αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ των branded και των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων.

Κι αυτό, καθώς στα branded είδη επελέγησαν περισσότερο (15,5% επί του συνόλου των λανσαρισμάτων νέων προϊόντων) το καφέ χρώμα για τη συσκευασία τους, σε αντίθεση με αυτή των own-brand που διάλεξαν σε ποσοστό 16,6% το μπλε και εν γένει κυανά χρώματα, ενώ ψηλά (10%) στις προτιμήσεις βρέθηκε και το μαύρο, το οποίο σε αρκετούς δημιουργεί αίσθηση σοβαρότητας και βαρύτητας ενός brand. Π.Μ.

Δημοσιεύτηκε στο 1ο τεύχος του Dairy News, Δεκέμβριος 2015.

You might also like