Ιδιαίτερη ζήτηση εμφανίζουν -μεταξύ άλλων- τα ελληνικά γαλακτοκομικά (τυρί, γιαούρτι) εκ μέρους της αγοράς της Νοτίου Κορέας, γεγονός που… μεταφράζεται σε σημαντικές εξαγωγικές ευκαιρίες όπως προκύπτει με βάση τα συμπεράσματα σχετικής μελέτης την οποία συνέταξε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Σεούλ.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως η Νότιος Κορέα αποτελεί τον κορυφαίο, με βάση την αξία των εξαγωγών, πελάτη των ελληνικών προϊόντων στην Ασία, καθώς το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 εισήγαγε αγαθά αξίας 246,3 εκατ. ευρώ. Μέγεθος αυξημένο κατά 31,5% σε σύγκριση με τα 187,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014.
Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Καραπέτσα, Γενικό Σύμβουλο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Σεούλ καταγράφεται μια αρκούντως θετική προδιάθεση στο κορεατικό καταναλωτικό κοινό απέναντι στα ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα και δη η απήχηση του brand name “ελληνικό γιαούρτι” είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη. Παράλληλα, έχει υπάρξει αναγνώριση του ΠΟΠ της Φέτας στην Κορέα με βάση την FTA, ενώ ήδη προωθούνται οι αντίστοιχες αναγνωρίσεις των ΠΟΠ “Γραβιέρα Κρήτης” και “Κασέρι”. Όσο για το δασμό, στα τυριά διαμορφώνεται στο 36% και θα καταργηθεί μετά από 16 ετήσιες ισόποσες μειώσεις.
Επιπροσθέτως, υπάρχει ποσόστωση αδασμολόγητης εισαγωγής 4.560 τόνων ετησίως, που αυξάνεται σταδιακά. “Μπορεί οι εξαγωγές μας προς το παρόν να κινούνται σε περιορισμένο -σχετικά- επίπεδο, εντούτοις όμως η δυναμική είναι παρούσα και είναι πολύ σημαντική. Συγκεκριμένα, το 2014 οι εξαγωγές μας σε γιαούρτι άγγιξαν σε αξία τα 357.000 δολάρια έναντι μόλις 2.000 δολαρίων το αμέσως προηγούμενο έτος. Όσο για την αγορά των τυροκομικών, το 2013 η Ελλάδα εξήγαγε προς την Κορέα προϊόντα αξίας 73.000 δολαρίων, μέγεθος το οποίο υπερτριπλασιάστηκε το 2014, φτάνοντας στα 232.000 δολάρια. Είναι αντιληπτό πως τα μεγέθη βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο ακόμη, ωστόσο πρόκειται για μια νέα αγορά με τουλάχιστον 51 εκατομμύρια κατοίκους προς εξαγωγή ελληνικών προϊόντων Για τον τομέα των τυριών, απαιτείται άμεσα ένα ολοκληρωμένο και στρατηγικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολής των ελληνικών τυριών, έτσι ώστε να διευρυνθεί το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε”, δήλωσε ο κ. Καραπέτσας.