Υπέροχα κουτιά, θαυμάσια και βραβευμένα προϊόντα

Γαλακτοκομικές και τυροκομικές συσκευασίες που διακρίθηκαν στα Dieline Awards.

Σχεδιαστικά υπέροχες συσκευασίες και ιδέες καινοτόμες για το λανσάρισμα προϊόντων σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές χαρακτηρίζουν το αισθητηριακό marketing στον κλάδο των γαλακτοκομικών και τυροκομικών επιχειρήσεων. Μερικά από τα πιο όμορφα δείγματα της προσπάθειας να πειστεί καταναλωτής και να ‘χορτάσει’ το μάτι του, βραβεύτηκαν στα πρόσφατα Dieline Awards που θεωρούνται ως ένας από τους κορυφαίους διαγωνιστικούς θεσμούς για τη συσκευασία. Το Dairy News παρουσιάζει τους 4 νικητές.

 

Domilovo Farms: η ρωσική ‘φωλιά’ ασφάλειας

Βραβευμένη με το δεύτερο βραβείο στα διεθνή Dieline Awards, στην κατηγορία  «Fresh & Prepared Foods», η ρωσική εταιρεία Domilovo Farms  εντυπωσιάζει με μια παλιομοδίτικη συσκευασία φρέσκων αυγών.  Η Domilovo (‘γλυκό σπίτι’ στα ρωσικά), σχεδίασε μια συσκευασία εμπνευσμένη από τη φωλιά των πτηνών, φτιαγμένη από πεπιεσμένο χαρτόνι, σχήμα το οποίο σύμφωνα με την κριτική επιτροπή των Dieline «διεγείρει ευχάριστα συναισθήματα και εμπλουτίζει την επικοινωνία της μάρκας», δίνοντας  στον καταναλωτή την αίσθηση «ενός καθαρού, νωπού προϊόντος από ένα αγρόκτημα». Το κουτί περιέχει επτά αυγά, όλα διαλεγμένα στο χέρι. Το σκληρό κάλυμμα δεν επιτρέπει στα αυγά  να μετακινηθούν στο κουτί το οποίο είναι φτιαγμένο με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Τη σχεδίαση της συσκευασίας ανέλαβε η ρωσική εταιρεία Getbrand.

 

Misha Original Quark: σχεδιαστική απλότητα

Στον ίδιο διαγωνισμό, στην κατηγορία «Plastic & PVC- Food» το πρώτο βραβείο απέσπασε η αμερικανική εταιρεία Misha για το προϊόν της Original Quark. To quark είναι ένα τυροκομικό προϊόν, ιδιαίτερα γνωστό στις βορειοευρωπαϊκές  χώρες, το οποίο μοιάζει με το δικό μας ανθότυρο· τυρί που αλείφεται όπως το cottage. Το προϊόν φτιάχνεται με φρέσκο γάλα από φάρμες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Υόρκης και επεξεργάζεται από την εταιρεία Misha η οποία, όπως είναι προφανές, ανήκει σε δύο Ρώσους επιχειρηματίες την Kamilya Abilova και τον  Daniyar Chukin.

Στις ΗΠΑ το quark λανσάρεται ως κάτι που ‘μοιάζει με το γιαούρτι’, αλλά έχει λιγότερα λιπαρά και υψηλότερη πρωτεΐνη, ως προϊόν το οποίο ανήκει στη ‘νέα γενιά’ των γαλακτοκομικών αν και πρόκειται για ένα παραδοσιακό προϊόν της βόρειας Ευρώπης, αρκετά δημοφιλές και στις ανατολικοευρωπαϊκές χώρες. Η εταιρεία που σχεδίασε τις συσκευασίες, μεγάλωσε τον λογότυπο της εταιρείας, σε σχέση με αυτόν που εμφανίζεται στα άλλα προϊόντα της και του έδωσε αίσθηση ‘σφραγίδας’, χωρίς όμως να χάνει την απλότητα και τη φρεσκάδα που πρέπει να αποπνέει. Η συσκευασία ασφαλώς θυμίζει προϊόντα γιαουρτιού κι όχι τυρί, ενώ τα χαρακτηριστικά του προϊόντος (πρωτεΐνες και λιπαρά) εμφανίζονται κι αυτά έντονα στη συσκευασία.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το παιχνίδι ανάμεσα στο μαύρο χρώμα που υπάρχει σε όλες τις συσκευασίες, συνδυάζεται με τις χρωματικές αποχρώσεις καθεμιάς, κάτι που το βλέπουμε έντονα και σε συσκευασίες γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα. Τη σχεδίαση των συσκευασιών ανέλαβε η Νεοϋορκέζικη εταιρεία Safari Sundays.

Mainland: από τη μακρινή Νέα Ζηλανδία

Η premium μάρκα Mainland, από τη Νέα Ζηλανδία, ανήκει στο portfolio του συνεταιριστικού κολοσσού Fonterra. Πριν λίγο καιρό, το δημιουργικό γραφείο Dow Design ανέλαβε τον επανασχεδιασμό των συσκευασιών για μια σειρά προϊόντα της. Ο λογότυπος της μάρκας αναπαριστά το χαρακτηριστικό βουνό της επαρχίας Otago, στα νότια της χώρας, συμπληρώνεται όμως στην πρόταση της σχεδιαστικής εταιρείας με νέα χαρακτηριστικά που στόχο έχουν να διατηρήσουν την Mainland στις top τυροκομικές εταιρείες.

Είναι εντυπωσιακό αλλά ο λογότυπος δίνει την εντύπωση ότι το προϊόν προέρχεται από κάποια ορεινή περιοχή, στην πραγματικότητα όμως προέρχεται απλώς από το ηπειρωτικό τμήμα του νησιού, ενώ η φράση «Το καλό πράγμα αργεί», είναι μια έκφραση που χρησιμοποιείται και στην Ελλάδα, δίνοντας την αίσθηση της αυθεντικότητας.

 

Blue Hill: αμερικανική φινέτσα

Η Blue Hill Yogurt είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων, της οποίας τα γιαούρτια θεωρούνται ‘ιδιαίτερα’. Προέρχεται από την Blue Hill Farm, μια ιστορική φάρμα που εδρεύει στην περιοχή των Λόφων Berkshires στη Μασαχουσέτη,  η οποία λειτουργούσε ανελλιπώς από το 1860 μέχρι τη δεκαετία του 1960. Από τη φάρμα αυτή ξεπήδησε αργότερα  μια μικρή αλυσίδα εστιατορίων γνωστότερα από τα οποία είναι το Blue Hill Restaurant στη Νέα Υόρκη και το αντίστοιχο στην πόλη Pocantico Hills.

Η φάρμα άρχισε να λειτουργεί και πάλι πριν από μερικά χρόνια, με σκοπό να προμηθεύει πρώτες ύλες τα εστιατόρια. Κάποια στιγμή, οι υπεύθυνοι της φάρμας αποφάσισαν ανά παράξουν γιαούρτια, τα προϊόντα τους έγιναν πολύ αγαπητά στην περιοχή της Μασαχουσέτης, του Ρόουντ Άιλαντ, του Κονέκτικατ και της Νέας Υόρκης και, πολύ σύντομα, η εταιρεία βρέθηκε ψηλά στις προτιμήσεις των πιο ‘ψαγμένων’ καταναλωτών στη Νέα Υόρκη· ειδικά αυτών που λατρεύουν το αλμυρό γιαούρτι.

Οι ιδιαίτερες γεύσεις των προϊόντων της, προέρχονται από αρωματικά φυτά και λαχανικά που καλλιεργούνται στη φάρμα, ενώ συνολικά η εταιρεία, τόσο στα εστιατόριά της όσο και στα προϊόντα γιαουρτιού τονίζει έντονα το αίσθημα farm-to-table το οποίο κυριαρχεί άλλωστε στη σύγχρονη εστιατορική και διατροφική κουλτούρα των μεσαίων τάξεων στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Για τις συσκευασίες η εταιρεία συνεργάστηκε με την illustrator Mary Woodin, ενώ το γενικό πρόσταγμα είχε η Laureen Barber, συνιδιοκτήτρια και  Design Director της Blue Hill.

Δημοσιεύτηκε στο 7ο τεύχος του Dairy News, Ιούνιος 2017. Φωτογραφίες: Dieline Awards.

You might also like