Οξύνεται η σύγκρουση ΕΒΟΛ – Lidl

 Συνεταιριστές απέκλεισαν με οχήματα, συμβολικά και για λίγη ώρα, σουπερμάρκετ της Lidl στο Βόλο. 

Εκρηκτικές διαστάσεις λαμβάνει η αντιπαράθεση ανάμεσα στη Συνεταιριστική Γαλακτοβιομηχανία ΕΒΟΛ, θυγατρική της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Βόλου και της λιανεμπορικής αλυσίδας Lidl, αντιπαράθεση που ξεκίνησε πριν από μια πενταετία περίπου αλλά σήμερα βρίσκεται στη χειρότερη φάση της. Η Lidl δεν διαθέτει πλέον προϊόντα της ΕΒΟΛ και η δεύτερη καλεί αγρότες και κτηνοτρόφους σε δυναμικές διεκδικήσεις. Ήδη η πρώτη έλαβε χώρα στο Βόλο.

 

Η αντιπαράθεση των δύο εταιρειών πέρασε σε μια νέα φάση καθώς, όπως καταγγέλλει με επιστολή της η γερμανικών συμφερόντων πολυεθνική εταιρεία, οχήματα της ΕΒΟΛ απέκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα για λίγη ώρα χώρους στάθμευσης σε σουπερμάρκετ της Lidl στο Βόλο, «με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πρόβλημα τόσο στην ομαλή λειτουργία του καταστήματος όσο και στην εξυπηρέτηση και στην ασφάλεια των πελατών μας. Ο εκβιασμός ως μέτρο διαπραγμάτευσης αποτελεί αθέμιτη εμπορική πρακτική», σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.

Είχε προηγηθεί, σκληρή ανακοίνωση της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών η οποία ουσιαστικά προανήγγελλε το γεγονός που συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα και καλούσε μάλιστα αγρότες και κτηνοτρόφους να την υποστηρίξουν στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση.

Τι συμβαίνει με τη Lidl

Πιο συγκεκριμένα, η ΕΑΣ Βόλου έδωσε στη δημοσιότητα ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί ότι βρίσκεται σε αντιδικία με την αλυσίδα Lidl. Η Ένωση κάλεσε έκτακτη συγκέντρωση στην οποία έλαβαν μέρος κτηνοτρόφοι και αγρότες, επίσημα μέλη της και εργαζόμενοι, με μοναδικό θέμα το μείζον ζήτημα που έχει δημιουργηθεί με την γερμανικών συμφερόντων αλυσίδα LIDL.

Στην ανακοίνωση καταγγέλλεται η «απαράδεκτη» και «απαξιωτική» αντιμετώπιση της ΕΒΟΛ και των συνεταιριστικών προϊόντων της «που εκδηλώνεται κυρίαρχα με την μη τοποθέτησή τους στα ράφια των καταστημάτων της Lidl».

«Έχουν στα ράφια τους 3.000 κωδικούς και δεν τοποθετούν 50 κωδικούς τοπικών προϊόντων. Δεν ζητάμε να τα προωθήσουν, αλλά απλώς να δώσουν στους καταναλωτές την επιλογή να τα επιλέξουν» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Ε.Α.Σ. Βόλου. «Φτάνει πια, δεν μπορεί αυτή η χώρα να πληρώνει με τον ιδρώτα και το αίμα της και να απομυζούν τον κόπο της οι Γερμανοί» αναφέρεται στο ίδιο κείμενο.

Η ανακοίνωση της ΕΑΣ Βόλου ζητούσε να δημιουργηθεί «κίνημα εναντίον των γερμανικών συμφερόντων Super Market Lidl» και καλούσε σε κινητοποιήσεις, συγκεκριμένα σε αποκλεισμό των καταστημάτων στο Βόλο και στη Λάρισα με  γεωργικά  μηχανήματα,  εργαζομένους και  καταναλωτές και ελληνικά ζώα (πρόβατα, κατσίκια, γελάδια).

Η άποψη της Lidl

Η ΕΒΟΛ σταμάτησε τις παραδόσεις προϊόντων της στα καταστήματα της Lidl από την Παρασκευή 7 Ιουλίου, παρά το γεγονός ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή η διακίνηση όσων προϊόντων ήταν στα ράφια γινόταν κανονικά. Από την πλευρά της η αλυσίδα υποστηρίζει ότι, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει μεγάλο αριθμό επώνυμων προϊόντων, λόγω του επιχειρηματικού της μοντέλου, φροντίζει πάντα να έχει προϊόντα της ΕΒΟΛ και άλλων τοπικών παραγωγών.

Η ανακοίνωση της Lidl αναφέρει επί λέξει:

«Στη Lidl Hellas βάσει της φιλοσοφίας μας και του επιχειρηματικού μας μοντέλου προβαίνουμε σε μια προεπιλογή προϊόντων από όλες τις βασικές προϊοντικές κατηγορίες που φιλοξενούμε στα καταστήματά μας, ιδιωτικής κι επώνυμης ετικέτας, με στόχο την αποτελεσματική όσο και οικονομική κάλυψη των αναγκών των πελατών μας. Διαθέτουμε μόλις 1.600 κωδικούς στο σύνολο των προϊόντων έναντι των 5.000- 6.000 κωδικών προϊόντων που διαθέτουν οι άλλες αλυσίδες. Αποτέλεσμα αυτής της λειτουργίας και φιλοσοφίας μας είναι να διαθέτουμε κι ένα περιορισμένο αριθμό προϊόντων ΕΒΟΛ, 8 δηλαδή, σε σχέση με τις υπόλοιπες αλυσίδες».

Η Lidl υποστηρίζει ότι  από τους επώνυμους κωδικούς στα καταστήματα της Μαγνησίας,  το 50% είναι προϊόντα της ΕΒΟΛ και  μάλιστα αποκαλύπτει ότι έχει προτείνει στην ΕΒΟΛ επιπλέον ενέργειες συνεργασίας στο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών (πλέον αυτών της σταθερής γκάμας).

 

You might also like