Υποχωρεί το βιολογικό γάλα έναντι των φυτικών

Έρευνα της Nielsen αποκαλύπτει αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες.

Οι πωλήσεις του  βιολογικού γάλακτος μειώνονται στις ΗΠΑ εξαιτίας αλλαγών στην αγοραστική συμπεριφορά μεγάλων ομάδων καταναλωτών και οι γαλακτοβιομηχανίες που το παράγουν αναζητούν νέους τρόπους  προώθησης των προϊόντων τους.

 

Λίγες ημέρες πριν, δημοσίευμα της Wall Street Journal επεσήμανε ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές που αγόραζαν μέχρι πρόσφατα βιολογικό γάλα, έχουν στραφεί πλέον στα εναλλακτικά γαλακτοκομικά προϊόντα (alternative dairy products), όπως το γάλα αμυγδάλου, καρύδας ή σόγιας. Η εφημερίδα διαπιστώνει ότι τα καταστήματα τροφίμων δίνουν το τελευταίο διάστημα περισσότερο χώρο στο φυτικό ‘γάλα’.

Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία  Nielsen, οι πωλήσεις των βιολογικών γαλακτοκομικών προϊόντων μειώθηκαν κατά 2,5% το 2017, μείωση όμως ελαφρώς μικρότερη από το παραδοσιακό λευκό γάλα που υποχώρησε κατά 4,5%. Αντίθετα, τα φυτικά ‘γαλακτοκομικά’ προϊόντα αυξήθηκαν κατά 2,9%.

Ωστόσο, τα μεγαλύτερα κέρδη από τις πωλήσεις γάλακτος παρατηρήθηκαν σε ειδικές κατηγορίες γάλακτος, όπως το γάλα τύπου α2, το γάλα χωρίς λακτόζη κ.ά. Τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν ότι οι πωλήσεις βιολογικών γαλακτοκομικών προϊόντων μειώθηκαν για πρώτη φορά από το 2013.

Η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα στους παραγωγούς που είχαν δει τα τελευταία χρόνια τις πωλήσεις του βιολογικού γάλακτος να αυξάνονται συνεχώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Organic Valley, ένας από τους μεγαλύτερους γαλακτοκομικούς συνεταιρισμούς των ΗΠΑ, αναγκάστηκε να μειώσει δύο φορές την τιμή του βιολογικού γάλακτος από το 2016 μέχρι σήμερα.

Οι άνθρωποι της εταιρείας περιμένουν σταθεροποίηση των τιμών μέσα στο 2018 και, ίσως, μικρή αύξηση το 2019 αλλά κανείς δεν περιμένει ότι η αγορά του βιολογικού γάλακτος θα ανακάμψει στην παλαιότερη θέση του. Στις ΗΠΑ έχουν παρατηρηθεί μεμονωμένα περιστατικά κτηνοτρόφων που οδηγούνται σε από-επένδυση, σφάζοντας ορισμένοι από αυτούς τα ζώα τους.

You might also like