«Μόνη διέξοδος είναι η καινοτομία και η υπεραξία στα προϊόντα»

Συζητάμε με τον Γεώργιο Τσινάβο, Sales Operations Manager, της Κρι Κρι.

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι δραστηριοποιείται με επιτυχία και στο χώρο του παγωτού και ο Γεώργιος Τσινάβος, μέλος της διοίκησής της, μας εξηγεί πως αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο προϊόν μια εταιρεία με τεράστιο δίκτυο διανομής, έντονα καινοτόμο προσανατολισμό και, φυσικά, ισχυρό μάρκετινγκ.

 

Dairy NewsΠως κινείται και ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της ελληνικής αφοράς παγωτού αυτό το διάστημα;

Γεώργιος Τσινάβος| Η ελληνική αγορά παγωτού, όπως και η παγκόσμια, έχει τα χαρακτηριστικά μια ώριμης αγοράς η οποία δείχνει σημάδια σταθερότητας. Ειδικά στην Ελλάδα, αν και οι λιανικές τιμές είναι αυξητικές τα τελευταία χρόνια -ένας παράγοντας ήταν και η αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 24%-, παρατηρείται μια αλλαγή στο μίγμα των προϊόντων που διατίθενται στην αγορά με μεταστροφή των εταιρειών και των καταναλωτών σε οικονομικότερα προϊόντα, αυτά που αποκαλούμε ‘value for money’. Σε αυτήν την τάση οφείλεται και η αύξηση των μεριδίων των private label προϊόντων έναντι των branded. Το γεγονός αυτό επηρεάζει σημαντικά τα πιο premium επώνυμα παγωτά στρέφοντας τον καταναλωτή σε μεγάλες οικογενειακές συσκευασίες.

Με δεδομένο ότι υπάρχει εποχικότητα στο παγωτό, που πρέπει να κινηθεί επενδυτικά η ελληνική αγορά;

Πράγματι, η κατανάλωση παγωτού στην Ελλάδα παραμένει έντονα εποχική, γεγονός που δυσκολεύει την αποκλειστική δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης στο συγκεκριμένο κλάδο. Κατά τη γνώμη μου οι επενδύσεις στον τομέα του παγωτού πρέπει να κατευθύνονται στην έρευνα και ανάπτυξη νέων-καινοτόμων προϊόντων τα οποία διαφοροποιούνται σημαντικά από αυτά του ανταγωνισμού.

Τι γνώμη έχετε για τη συμβολή του τουρισμού στην αύξηση της κατανάλωσης παγωτού;

Ο τουρισμός σαφώς συμβάλει στην αύξηση της κατανάλωσης του παγωτού μιας και οι αφίξεις τουριστών στην χώρα μας συνεχώς αυξάνονται ξεπερνώντας τα 22 εκατ. ανά έτος. Στόχος των ελληνικών εταιρειών εδώ πρέπει να είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας ώστε να σταθούν ισάξια απέναντι στα διεθνώς αναγνωρισμένα brands των πολυεθνικών αλλά να προκαλέσουν το τουρίστα να δοκιμάσει τις ιδιαίτερες τοπικές γεύσεις οι οποίες δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα του.

Στο εξωτερικό το παγωτό συνδυάζεται έντονα με φρέσκα φρούτα, με διαφόρων ειδών ζύμες/μπισκότα/ βάφλες, καταναλώνεται ακόμα και σε μορφή ροφημάτων κ.ά. Οι τάσεις αυτές έχουν περάσει στην ελληνική αγορά;

Οι τάσεις αυτές υπάρχουν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό και στην ελληνική αγορά τόσο στο επαγγελματικό παγωτό, το scooping, όσο και στο τυποποιημένο. Ως Κρι Κρι είμαστε σε διαρκή αναζήτηση νέων ιδεών που αφορούν νέες γεύσεις ή συνδυασμούς γεύσεων αλλά και εναλλακτικούς τρόπους σερβιρίσματος. Σε μια αγορά που οι τιμές διαρκώς πιέζονται προς τα κάτω, η μόνη διέξοδος είναι η καινοτομία και η υπεραξία στα προϊόντα.

Πως πήγε το 2017 για την εταιρεία σας;

Η Κρι Κρι ως η μοναδική ελληνική εταιρεία παγωτού με πανελλαδική διανομή ανταποκρίθηκε με επιτυχία στις προκλήσεις της φετινής χρονιάς στον κλάδο και απέδειξε πως τα παγωτά Κρι Κρι κατέχουν μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των Ελλήνων καταναλωτών. Παρά το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η Κρι Κρι κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο σύνολο της αγοράς παγωτού φθάνοντας σε μερίδιο 15,2% σε όγκο, κερδίζοντας +2,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2016. (Nielsen, Ιούλιος 2017). Μέσα στο πρώτο επτάμηνο του 2017, η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 22% σε πανελλαδικό επίπεδο στα επώνυμα προϊόντα παγωτού Κρι Κρι. Τα προϊοντικά λανσαρίσματα των νέων παγωτών στέφθηκαν με επιτυχία, συμμετέχοντας κατά 14,3% στο συνολικό τζίρο τυποποιημένου παγωτού Κρι Κρι.

 

Πως αξιοποιήσατε φέτος τη διάθεση για καινοτομία που αναφέρατε πιο πάνω;

Μια από τις μεγαλύτερες καινοτομίες για το 2017 ήταν οι νέες μπάρες παγωτού DERBY από την Κρι Κρι που κατέκτησαν την πρώτη θέση ανάμεσα σε όλα τα brands αυτής της κατηγορίας, με μερίδιο 29,8%, σηματοδοτώντας ακόμα μία επιτυχία για την μακροχρόνια συνεργασία της Κρι Κρι με τη Σοκολατοβιομηχανία ΙΟΝ. Τα οικογενειακά παγωτά Heartmade Κρι Κρι κατέκτησαν την πρώτη θέση στην προτίμηση του κοινού, καθώς σκαρφάλωσαν στην κορυφή της κατηγορίας επώνυμου οικογενειακού παγωτού. Επίσης, στο πλαίσιο της ανάπτυξης νέων προϊόντων η Κρι Κρι, λάνσαρε με επιτυχία τρεις απολαυστικές σειρές: Τα Γλυκά της Μαμάς στην κατηγορία premium οικογενειακού παγωτού, το καινοτόμο παγωτό Super Spoon με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και super fruits, αλλά και το παγωτό ξυλάκι Frozen με τις αγαπημένες ηρωίδες από την ταινία Frozen της Disney.

Υπάρχει  έντονη ανησυχία του κοινού για τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιείτε, ως κλάδος ασφαλώς, στην παρασκευή του παγωτού και, κυρίως, ο καταναλωτής ανησυχεί για τη χρήση είτε ξένου γάλακτος, είτε εβαπορέ, είτε σκόνης αντί για φρέσκο. Τι απαντάτε εσείς;

Η Κρι Κρι έχοντας το συγκριτικό πλεονέκτημα να εδρεύει στην πλούσια ζώνη γάλακτος των Σερρών, προτεραιότητά της είναι η χρήση φρέσκου γάλακτος στα προϊόντα της, ειδικά στα γιαούρτια που παράγονται από 100% φρέσκο ελληνικό γάλα. Στρατηγική επιλογή, αλλά και δέσμευση όλων μας στην Κρι Κρι, αποτελεί η παραγωγή και διάθεση προϊόντων γάλακτος εξαιρετικής ποιότητας. Αυτό επιτυγχάνεται με συνεχείς επενδύσεις σε εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, σε τεχνολογία και νέες γραμμές παραγωγής καθώς και σε αυστηρούς ελέγχους. Ο έλεγχος γίνεται μέσω σύγχρονων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, με βάση τα διεθνή standards, από το τμήμα ποιοτικού ελέγχου και το τμήμα διασφάλισης ποιότητας.

————————–

Ο Γεώργιος Τσινάβος είναι απόφοιτος της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με MBA στο Pace University της Νέας Υόρκης. Έχει περάσει από θέσεις πωλήσεων και Trade Marketing στην Κρι Κρι και σήμερα ηγείται του τμήματος Sales Operations.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο 8ο τεύχος του περιοδικού Dairy News, Σεπτέμβριος 2017.

Bασικότερες

πιστοποιήσεις

Κρι Κρι

ISO 22000:2005: Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων για τις Επιχειρήσεις της Αλυσίδας των Τροφίμων

BRC Global Standards: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας και Ασφάλειας

IFS Food Standard: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων

Τεχνικό Πρότυπο BRC & FDF: Μη Χρήση Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών

ISO 9001:2008: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας

ISO 14001:2004: Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης

OHSAS 18001:2007: Συστήματα Διαχείρισης Εργασιακής Ασφάλειας και Υγιεινής

SEDEX: Ανταλλαγή Στοιχείων Ηθικής των Προμηθευτών

You might also like