«Με τη στήριξή μας, πολλοί στην Ήπειρο μένουν ακόμα στην κτηνοτροφία»

Ο Μιχάλης Παναγιωτάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ, μιλάει στο Dairy News.

Η ΔΩΔΩΝΗ, η εμβληματική για την Ηπειρώτικη γαλακτοκομία/ τυροκομία επιχείρηση, διατηρείται στις πρώτες θέσεις του εγχώριου ανταγωνισμού, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνει την παρουσία της στο εξωτερικό.
Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου. Φωτογραφίες: ΔΩΔΩΝΗ 

 

Σε μια περίοδο έντονης αστάθειας για ορισμένα ελληνικά γαλακτοκομικά/ τυροκομικά προϊόντα και διεθνούς έντασης όσο αφορά το καθεστώς προστασίας των παραδοσιακών αυτών προϊόντων, ο ‘λόγος’ των ισχυρών, στο κλαμπ των οποίων ανήκει η ΔΩΔΩΝΗ, αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Ειδικά από τη στιγμή που και στο εσωτερικό της χώρας, στην μικρή αλλά ιστορική ελληνική αγορά των γαλακτοκομικών/ τυροκομικών, επικρατεί ένα καθεστώς έντασης, για να μην μιλήσουμε για ‘ακήρυχτο πόλεμο’.

Dairy News| Πως διαμορφώνονται αυτή τη στιγμή τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη της εταιρείας για το 2017 και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2018;

Μιχάλης Παναγιωτάκης| Η ΔΩΔΩΝΗ συνεχίζει να καταγράφει ισχυρά οικονομικά μεγέθη καθώς το 2016 ο κύκλος εργασιών ήταν 100,4 εκατ. ευρώ και το 2017 κλείσαμε με ακόμα πιο θετικές επιδόσεις. Το 2018, θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε αναπτυξιακή πορεία καθώς σχεδιάζουμε το λανσάρισμα νέων προϊόντων για την εγχώρια αγορά και την περαιτέρω επέκταση μας στις διεθνείς αγορές, δεδομένου ότι η εξωστρέφεια είναι σημαντικός πυλώνας για εμάς.

Δώστε μας σας παρακαλώ μια γενική εικόνα της εταιρείας.

Μιχάλης Παναγιωτάκης| Όπως ίσως γνωρίζετε η ΔΩΔΩΝΗ αποτελεί τη Νο1 εταιρεία σε πωλήσεις ΠΟΠ φέτας στην Ελλάδα, οπότε διαθέτουμε τη μεγαλύτερη ζώνη γάλακτος με περισσότερους από 5.500 Έλληνες παραγωγούς σε 514 χωριά, κυρίως από την περιοχή της Ηπείρου. Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά φρέσκο, 100% ελληνικό γάλα, η εταιρεία επεξεργάζεται ετησίως 70.000 τόνους φρέσκου γάλακτος Οι εξαγωγές μας αντιπροσωπεύουν το 35 % του ετήσιου τζίρου. Στόχος μας είναι τα επόμενα 4 χρόνια το ποσοστό αυτό να φτάσει το 50%. Το γιαούρτι μας πάει εξαιρετικά τόσο στην αγορά της Ελλάδας όσο στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στις αγορές της Νότιας και Κεντρικής Ευρώπης, ενώ σε ό,τι αφορά το γιαούρτι πρέπει να σας πω ότι πέρυσι καταφέραμε να ανεβάσουμε τα μερίδιά μας στην ελληνική αγορά, όπου κατέχουμε πλέον τη δεύτερη θέση.

Ποιες είναι οι κύριες εθνικές αγορές προς τις οποίες κατευθύνονται τα προϊόντα σας ;

Μιχάλης Παναγιωτάκης| Αποτελώντας περήφανους πρεσβευτές της Ηπείρου και της ελληνικής γεύσης, της ‘Γεύσης του Καλού’, σήμερα τα προϊόντα ΔΩΔΩΝΗ ταξιδεύουν σε 45 χώρες και στις 5 ηπείρους. Μέσα στο 2017 προστέθηκαν νέες αγορές όπως ο Μαυρίκιος και η Γκάνα και το 2018 εκτιμούμε ότι θα προστεθούν ακόμα περισσότερες. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που τα προϊόντα μας ξεχωρίζουν για την υψηλή θρεπτική τους αξίας, την εξαιρετική ποιότητα και την πλούσια γεύση τους, έχοντας κατακτήσει τη δική τους μοναδική γεύση στο τραπέζι και την καρδιά των σύγχρονων Ελλήνων και διεθνών καταναλωτών.

Υπάρχει επενδυτικό πρόγραμμα που να βρίσκεται σε εξέλιξη;

Μιχάλης Παναγιωτάκης| Επενδύουμε σταθερά στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο μας στα  Ιωάννινα. Στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, έχουμε υλοποιήσει  επενδύσεις που συνολικά ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι το 2016 ιδρύσαμε και ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο χαλουμιού και αναρής στη Λεμεσό της Κύπρου.

Πως πηγαίνει η επένδυση εκεί; Ποιες είναι οι προοπτικές της;

Μιχάλης Παναγιωτάκης| Η ΔΩΔΩΝΗ Κύπρου πάει πολύ καλά και τον Σεπτέμβριο του 2018, θα κλείσουμε δύο χρόνια λειτουργίας. Στο εργοστάσιο της Λεμεσού παράγονται 9 ξεχωριστοί κωδικοί αυθεντικών κυπριακών τυριών, οι οποίοι διατίθενται τόσο στην Κυπριακή αγορά όσο και σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, της Αυστραλίας, της Αμερικής, της Σκανδιναβίας και της Μέσης Ανατολής. Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το εργοστάσιο επεξεργάστηκε περισσότερους από 12.000 τόνους φρέσκο Κυπριακό γάλα, ενώ στόχος για το 2018 είναι να  διπλασιάσουμε την παραγωγή.

Μέσα στο 2017 λανσάρατε ορισμένα νέα προϊόντα. Πως πήγαν; Υπάρχει κάτι προϊοντικό το οποίο σχεδιάζετε αυτό το διάστημα;

Μιχάλης Παναγιωτάκης| Το 2017 λανσάραμε τα τριμμένα τυριά ΔΩΔΩΝΗ «Κεφαλογραβιέρα Π.Ο.Π», «Κεφαλοτύρι» και «Ανάμικτο τυρί» από 100% ελληνικό γάλα, σε νέα πρακτική συσκευασία τα οποία καταγράφουν ιδιαίτερα θετική πορεία. Αντίστοιχα και το τυρί ΔΩΔΩΝΗ Του Τοστ κερδίζει σταθερά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, καθώς όλα τα παραπάνω αποτελούν προϊόντα  υψηλής διατροφικής αξίας, με αληθινή γεύση και εξαιρετική ποιότητα. Για το χρόνο που διανύουμε, σχεδιάζουμε πολλά με στόχο να ενισχύσουμε τις προϊοντικές μας κατηγορίες, απαντώντας πλήρως στις ανάγκες των Ελλήνων και διεθνών καταναλωτών, ωστόσο δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο αυτήν τη στιγμή.

To Dairy News ζήτησε τη γνώμη του Μ. Παναγιωτάκη για τις εμπορικές συμφωνίες που έχουν συναφθεί τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τρίτες χώρες και οι οποίες σε μεγάλο βαθμό επηρεάζουν τις εξελίξεις στην τυροκομική αγορά. Οι δηλώσεις του – που ακολουθούν- έχουν διατυπωθεί πριν τις τελευταίες εξελίξεις (Αύγουστος 2018) μεταξύ των δύο πλευρών. 

Dairy News| Τι γνώμη έχετε για τις  συμφωνίες CETA της Ε.Ε. με τον Καναδά και η αντίστοιχη με χώρες της Νότιας Αφρικής;

Μιχάλης Παναγιωτάκης| Οι συγκεκριμένες συμφωνίες θέτουν σε κίνδυνο ανοικτά και συνολικά τη ταυτότητα ΠΟΠ για την ελληνική φέτα, γεγονός που μας βρίσκει εντελώς αντίθετους. Είναι βλαπτικές για τις εταιρείες που παράγουν αυθεντική φέτα ΠΟΠ, από τη στιγμή που πλέον θα έχουν να ανταγωνιστούν τοπικούς παραγωγούς και πολυεθνικές με τοπική παραγωγή λευκού τυριού, παραγόμενο με αγελαδινό γάλα μάλιστα και όχι αιγοπρόβειο  – το γνωστό τελεμέ – το οποίο θα μπορούν να ονομάζουν «Φέτα» νομίμως. Πρόκειται λοιπόν για μια εθνική καταστροφή, σε ένα από τα κυρίαρχα προϊόντα που παράγει η χώρα μας. Η παρακμή της ελληνικής κτηνοτροφίας θα είναι πλέον στη πόρτα μας και κανείς δεν θα μπορεί να κάνει κάτι για αυτό. Εμείς ως ΔΩΔΩΝΗ έχουμε εξαγωγές σε 45 χώρες παγκοσμίως, η φέτα μας αποτελεί τη ναυαρχίδα της ΔΩΔΩΝΗ στο εξωτερικό καθώς είναι ένα προϊόν συνυφασμένο με την Ελλάδα, την αυθεντική γεύση και την υψηλή διατροφική αξία. Επενδύουμε καθημερινά στο προϊόν μας και πλέον θα έχουμε να ανταγωνιστούμε νομιμοποιημένες απομιμήσεις του εθνικού μας προϊόντος. Αυτό και μόνο δείχνει το μέγεθος της ζημίας. Να σημειώσουμε εδώ ότι έπονται και άλλες παρόμοιες συμφωνίες όπως της Ιαπωνίας κλπ. Κάθε τρίτη χώρα θα μπορεί να διεκδικεί την ονομασία φέτα, πατώντας νομικά πάνω σε δεδικασμένο.

Ολόκληρη η συνέντευξη του Μιχάλη Παναγιωτάκη δημοσιεύτηκε στο 11ο τεύχος του περιοδικού Dairy News, Ιούνιος 2018. 

You might also like