Πέντε σημεία προσοχής: Η συσκευασία είναι ‘σιωπηλός’ πωλητής

H Ecolean, εταιρεία παροχής συμβουλών συσκευασίας, παρουσίασε έκθεση πέντε σημείων με πληροφορίες για τις εταιρείες που θέλουν να αναβαθμίσουν την παρουσία τους στην αγορά αξιοποιώντας τη συσκευασία.

 

ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΣΤΟ DESIGN

Η συσκευασία είναι ένα από τα σημαντικότερα, αλλά συχνά πιο υποτιμημένα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ στις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων. Πρέπει να ‘ακούει’  τους καταναλωτές και να προσφέρει σπουδαία εμπειρία. Πρέπει να προστατεύει το προϊόν και να προβάλει τις διατροφικές επισημάνσεις. Πρέπει να ανταποκρίνεται στα πρότυπα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις προδιαγραφές της λιανικής καθώς και να έχει επίγνωση των περιβαλλοντικών ευθυνών της. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να ‘δουλεύει’ για τους αγοραστές. Ο σχεδιασμός συσκευασίας πρέπει να επικοινωνεί κυρίως στο ράφι· εάν το προϊόν δεν είναι ‘ορατό’ στους αγοραστές, δεν τους προσελκύει και δεν τους δίνει το μήνυμα που χρειάζονται, τότε δεν ‘δουλεύει’.

‘ΔΟΥΛΕΥΕΙ’ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ;

Η συσκευασία σχεδιάζεται από το μάρκετινγκ, με συμμετοχή από την αλυσίδα εφοδιασμού και τις νομικές υπηρεσίες. Αλλά η συσκευασία είναι κάτι μεγαλύτερο απ΄ όλα αυτά. Πρέπει να ‘εργαστεί στο ράφι’ μπροστά από έναν αγοραστή. Έχει ασχοληθεί η εταιρεία με την εμπειρία της αγοράς; Γιατί  είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά το σχεδιασμό  της συσκευασίας.

ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΣΑΣ!

Συχνά το άτομο που καταναλώνει ένα προϊόν είναι αυτός που το αγόρασε, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Εάν ο αγοραστής δεν είναι ο καταναλωτής, είστε σίγουροι οτι συσκευασία σας ‘δουλεύει’ και για τον καταναλωτή; Διαφορετικοί αγοραστές αγοράζουν σε διαφορετικά κανάλια και διαφορετικά κανάλια προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες αγορών. Η κατανόηση των αγοραστών δεν μπορεί να γίνει μόνο με την ανάλυση αποτελεσμάτων σε μεμονωμένες ομάδες αγοραστών (focus groups). Εάν η αντίληψη του αγοραστή δεν έχει ενσωματωθεί στο σχεδιασμό μιας συσκευασίας, αυτή δεν θα είναι ‘ορατή’…

ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ

Ακόμη και στα πιο τυποποιημένα καταστήματα, υπάρχουν παραλλαγές που μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο σχεδιασμού της  συσκευασίας. Το πλάτος του διαδρόμου επηρεάζει το πόσο κοντά είναι ο αγοραστής στο ράφι και τη συσκευασία. Το μέγεθος του χώρου της κατηγορίας επηρεάζει τον τρόπο που ο αγοραστής βλέπει το προϊόν. Ανταγωνιστικά προϊόντα στον ίδιο χώρο επηρεάζουν σημαντικά την ορατότητα. Τίθενται λοιπόν ερωτήματα: Ποια συσκευασία θα επιλεγεί; Τι χρώμα θα έχει;

ΤΕΣΤΑΡΕΤΕ ΤΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΣΑΣ

Ο έλεγχος της συσκευασίας αποτελούσε περίπλοκη και δαπανηρή άσκηση. Σήμερα η ψηφιακή τεχνολογία και η ψηφιακή παρακολούθηση των ματιών είναι χρήσιμα και οικονομικά εργαλεία για δοκιμές συσκευασίας. Η συσκευασία θα βρίσκεται στα καταστήματα και τα μάτια των καταναλωτών – ελπίζουμε- για πολλά χρόνια, οπότε αξίζει να ξοδεύουμε χρόνο και προσπάθεια σε αυτή. Ο σχεδιασμός κι ανάπτυξη συσκευασίας θα πρέπει να είναι μια συνεργατική προσπάθεια.

You might also like