Jim Taylor (VYLA):  Έλεγχος, μέτρηση & διασύνδεση στο γάλα

Η τοποθέτηση του Αμερικανού συμβούλου στο συνέδριο του IFCN 2021

Ο Jim Taylor, διευθύνων σύμβουλος της τεχνολογικής/ συμβουλευτικής εταιρίας VYLA η οποία προσφέρει υπηρεσίες στην αμερικανική βιομηχανία γάλακτος περιγράφει το πώς βλέπει το ψηφιακό αύριο της παραγωγής κι επεξεργασίας γάλακτος κι ενθαρρύνει παραγωγούς και μεταποιητές να επενδύσουν στην τεχνολογία και να μοιραστούν τις γνώσεις τους.

 

Ο Jim Taylor.

O σύμβουλος επιχειρήσεων Jim Taylor της VYLA, ένας από τους ομιλητές στο 19th Supporter Conference του διεθνή φορέα IFCN Dairy Network θεωρεί ότι η παγκόσμια γαλακτοβιομηχανία εξακολουθεί να είναι συναρπαστική, ο ρόλος της στην ανθρώπινη κοινωνία παραμένει πολύ σημαντικός ενώ «έχει μια σπουδαία ιστορία να μας αφηγηθεί». Εκτιμάει όμως ότι χρειάζεται την τεχνολογία προκειμένου όλα τα παραπάνω να συνεχίσουν να υφίστανται. «Χρειάζεται σύνδεση όλων των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τον παραγωγό μέχρι και τον καταναλωτή για να μπορέσει να ειπωθεί αυτή η υπέροχη ‘ιστορία’». Σύμφωνα με τον Καλιφορνέζο μάνατζερ, οι σύγχρονοι ενημερωμένοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για την παραγωγή, την τροφή και τη διαβίωση των ζώων και θέτουν ερωτήσεις εμπιστοσύνης στον κόσμο του γάλακτος ο οποίος, απο την πλευρά του,  χρειάζεται την τεχνολογία που θα ενώσει όλα τα συστατικά μέρη αυτού του διατροφικού ‘οικοσυστήματος’.

Οικοσύστημα του γάλακτος

«Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αρκετές και μάλιστα σημαντικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στις φάρμες που επισκεπτόμαστε» είπε στην εισήγησή του, «αλλά δυστυχώς οι τεχνολογίες αυτές είναι ασύνδετες μεταξύ τους». Ένα από τα πρώτα ερωτήματα που του θέτουν οι παραγωγοί είναι το πώς μπορούν να δουν όλες τις πληροφορίες της φάρμας τους με μια ματιά. Η VYLA συγκεντρώνει και ομαδοποιεί όλα τα δεδομένα που δημιουργεί μια φάρμα, δίνοντας στον παραγωγό τη δυνατότητα να παρακολουθεί όλο το οικοσύστημα της επιχείρησής του κι όχι μόνο τα ζώα του. Το οικοσύστημα περιλαμβάνει επίσης την εφοδιαστική αλυσίδα, τη μεταποίηση, το λιανικό εμπόριο και τους καταναλωτές.

«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι καταναλωτές άλλαξαν», επισημαίνει ο Taylor κι εξηγεί: «Έγιναν σοφότεροι, πιο προσεκτικοί και πίεσαν τους προμηθευτές ακόμα περισσότερο. Δείτε τις ανακοινώσεις αλλά και τις δεσμεύεις από κορυφαίους επιχειρηματικούς ομίλους όπως η NESTLE για τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, για τον περιορισμό της σπατάλης ενέργειας, δείτε τις προσπάθειές τους να μετρήσουν κάθε διάσταση της λειτουργίας τους στη βάση της φιλοσοφίας ‘αν θέλεις να αλλάξεις ή να βελτιώσεις κάτι θα πρέπει πρώτα να το μετρήσεις’».

Το 57% των εκπομπών αερίων ρύπων συνδέονται με την αγροτική παραγωγή, οπότε είναι αντιληπτό ότι υπάρχει διεθνώς μεγάλη πίεση προς την εφοδιαστική αλυσίδα της αγροτικής παραγωγής για βήματα προόδου, για να αποδείξει ότι όντως εννοεί τις δεσμεύσεις που ανακοινώνει. Σύμφωνα με τον Taylor, στο σημείο αυτό η τεχνολογία μπορεί να επιταχύνει διαδικασίες για την επίτευξη των στόχων που τίθενται.

Αλμεκτικό σύστημα DeLaval VMS V300 σε φάρμα της Σουηδίας έτοιμο για εγκατάσταση. Τα συστήματα αυτά παρέχουν σημαντικό όγκο πληροφοριών που οι παραγωγοί αξιοποιούν πολλαπλά.

 

Διασύνδεση στη φάρμα

Η διασύνδεση είναι το πρώτο βήμα για τον εκσυγχρονισμό μιας εκτροφής και το δεύτερο βήμα είναι η διαφάνεια στη διαχείριση των δεδομένων. Η μέτρηση των θεοκρασιών, του νερού, της γαλακτοπαραγωγής και η διαχείρισή τους με μια μόνο εφαρμογή είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα που έχουν συμβεί στην παραγωγή γάλακτος. «Έλεγχος, μέτρηση και διασύνδεση είναι οι τρεις παράγοντες που έχουν αξία στο οικοσύστημα της παραγωγής» υποστηρίζει με ένταση ο Jim Taylor. «Η διαχείριση της φάρμας είναι μια 24ωρη υπόθεση, πολύ σύνθετη, καθώς δεν υπάρχει ώρα για ύπνο και στόχος πρέπει να είναι πάντα η βιωσιμότητα και η αποδοτικότητα- για όλα αυτά πρέπει να έχουμε μια διασυνδεδεμένη φάρμα» υποστηρίζει.

Σύμφωνα με το στέλεχος της VYLA, διαφάνεια δεν σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να δει το οτιδήποτε στη φάρμα του άλλου, σημαίνει ότι ο παραγωγός μπορεί και πρέπει να μοιραστεί θεμελιώδη δεδομένα έτσι ώστε οι συνεργάτες του στο οικοσύστημα της γαλακτοκομικής παραγωγής να τον εμπιστευτούν. «Η εμπιστοσύνη είναι το πιο ‘σκληρό’ νόμισμα στην  αγροτική παραγωγή καθώς η εμπιστοσύνη δημιουργεί σχέσεις. Έτσι λοιπόν περνάμε σε ένα άλλο τρίπτυχο: Διαφάνεια, Εμπιστοσύνη, Τεχνολογία».


«Οι κτηνοτροφικές φάρμες, οι επιχειρήσεις, ακόμα και οι χώρες, είναι μορφές κουλτούρας, είναι εκφράσεις πολιτισμού και είναι στο χέρι μας να μετασχηματίσουμε αυτές τις κουλτούρες με τον πιο θετικό τρόπο», Jim Taylor-VYLA 


Αυτό που διαπίστωσε ο Jim Taylor επισκεπτόμενος φάρμες και μιλώντας με τους παραγωγούς είναι ότι η εκτροφή δεν πρέπει να είναι συνεχώς διασυνδεδεμένη μόνο στο εσωτερικό της αλλά να είναι επαρκώς συνδεδεμένη με το συνολικό οικοσύστημα που την περιβάλει. «Οι φάρμες που θα πετύχουν στο μέλλον είναι αυτές που θα μπορούν να συνδέονται με όλη την εφοδιαστική αλυσίδα» υποστηρίξει και συμπληρώνει: «Δεν θα πρέπει να κοιτάνε η μια την άλλη αντιμετωπίζοντας στενόμυαλα τον ανταγωνισμό. Πλέουμε σε έναν ‘ωκεανό’ ευκαιριών κι αυτό είναι που θα πρέπει να απασχολεί αλλά και να κινητοποιεί τους γαλακτοπαραγωγούς».

Στην εισήγησή του ο Taylor αναφέρθηκε αρκετές φορές στο μοντέλο Open Dairy περιγράφοντάς το ως μια πρόκληση. «’Αποστολή’ μας ως κλάδος της γαλακτοκομίας είναι να κινηθούμε προς μια ‘Ανοικτή Γαλακτοπαραγωγή’ κι αυτή η …αποστολή είναι ταυτόχρονα τεχνολογική και πολιτιστική» επισημαίνει κι εξηγεί περεταίρω τη ριζοσπαστική πρότασή του: «Οι φάρμες, οι επιχειρήσεις, οι χώρες, είναι μορφές κουλτούρας, είναι εκφράσεις πολιτισμού και είναι στο χέρι μας να μετασχηματίσουμε αυτές τις κουλτούρες με τον πιο θετικό τρόπο. Ας μην ξεχνάμε ότι δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο βασίζονται στα προϊόντα του γάλακτος κι αυτό είναι πρόκληση για όλους μας».

You might also like