Pelion Lavandula: τυρί με λεβάντα από τον Καρακάνα

Ημίσκληρο τυρί αρωματισμένο με φρέσκια λεβάντα, από το Βολιώτικο τυροκομείο

Το Τυροκομείο Καρακάνας στον Βόλο και η αγροτουριστική φάρμα ‘Καραΐσκου’, γνωστή για την παραγωγή λεβάντας στην περιοχή του Πηλίου, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία και τις πρώτες ύλες για τις οποίες φημίζονται στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας, δημιούργησαν από κοινού το Pelion Lavandula, είδος κασεριού με άρωμα λεβάντα.

 

Ο Παναγιώτης Καρακάνας, πιστός στην ποιότητα των πρώτων υλών και στο πάντρεμά τους με ξεχωριστές γεύσεις, μετά το Σπετσοτύρι, το Μαυροσκορδάτο και το Karacanna Κανναβότυρο, για τα οποία έχει αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις, εισάγει στην συλλογή του το τέταρτο στη σειρά προϊόν, το τυρί με λεβάντα. Στην αγορά το Pelion Lavandula διατίθεται ακόμα σε μικρή ποσότητα, σε κάποια delicatessen και στα καταστήματα λιανικής πώλησης της τυροκομικής ‘Καρακάνας’, ενώ τα προϊόντα ου τυροκομείου έχει κάποιος τη δυνατότητα να τα δοκιμάσει στο παραδοσιακό τσιπουραδικο ΜΕ ΖΕΝ στο κέντρο του Βόλου. Ο Παναγιώτης Καρακάνας διαθέτει αυτή τη στιγμή τρία καταστήματα στην περιοχή του Βόλου, δυο καταστήματα λιανικής και ένα supermarket (ΑΩ SUPERMARKET)

 Τουρισμός: Στήριγμα της τυροκομίας

Η περιοχή του Βόλου είναι έντονα επισκέψιμη τα τελευταία χρόνια, με τον κόσμο να την επιλέγει ως προορισμό διακοπών τόσο το καλοκαίρι όσο και τον χειμώνα. «Φέτος είχαμε και τον χειμώνα τουρισμό. Ήταν σαν να μην σταμάτησε καθόλου η τουριστική περίοδος, διότι όλο τον χρόνο η πόλη είχε κόσμο, εκτός του Φεβρουαρίου που έκανε μια μικρή διακοπή. Πλέον η ροή των τουριστών συνεχίζεται όλο τον χρόνο γιατί το χειμώνα έχουμε το Πήλιο και το καλοκαίρι τα νησιά και τις  παράλιες».

Αν και ο Βόλος έχει έντονο τουρισμό αυτό είναι κάτι το οποίο ενδεχομένως να δυσκολεύει τις επιχειρήσεις της περιοχής εξαιτίας της ανάγκης κάλυψης της μεγαλύτερης κατανάλωσης. «Η μειωμένη παραγωγή έχει οδηγήσει σε μειωμένη προσφορά, παράγουμε δηλαδή  λιγότερο αλλά παρόλα αυτά έχουμε περισσότερο κόσμο. Αντιστρόφως ανάλογη κατάσταση. Μακάρι να μπορούσαμε να καλύψουμε την ζήτηση που υπάρχει. Το ιδανικό θα ήταν να μπορούσαμε να καλύψουμε όλες τις ανάγκες, να πράξουμε μεγαλύτερες ποσότητες. Έχει μειωθεί γενικώς η παραγωγή ακόμα και στο κασέρι που είναι από τα βασικά μας προϊόντα».

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, τη μειωμένη αγοραστική  δυνατότητα των καταναλωτών, όπως μας επισημαίνει ο Π. Καρακάνας,  την έχουν καλύψει οι τουρίστες.

Νοθεία στην τυροκομία

Συζητώντας με τον Βολιώτη τυροκόμο ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα της σύγχρονης τυροκομίας αναδεικνύεται από τα λεγόμενά του.  Πρόκειται για συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά νοθείας του γάλακτος, και κυρίως στην τοπική αγορά, όχι απαραίτητα στις πιο μεγάλες αγορές. «Παλιά ερχόταν εισαγόμενη ύλη και γινόταν νοθεία, τώρα γίνεται και εσωτερικά νοθεία από τον ελλαδικό χώρο. Νοθεία προϊόντος προκειμένου να ανεβεί το βάρος του γάλακτος. Υπάρχει αυτή η τάση ευρύτερα στην ελληνική αγορά. Το θέμα είναι κατά ποσό έχει ο καθένας τη συνείδηση να τα αποφύγει όλα αυτά ή όχι, και να αρκεστεί σε μικρότερη παραγωγή όπως κάνουμε και εμείς» μας λέει ο Παναγιώτης Καρακάνας/

Και συμπληρώνει: «Λιγότερη πρώτη ύλη σημαίνει λιγότερο προϊόν. Δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Είναι θέμα ηθικής του καθενός. Το κακό είναι ότι στο κομμάτι της ηθικής είμαστε λίγοι πλέον. Αυτό είναι το άσχημο. Ο καταναλωτής όμως το βλέπει αυτό!».


Κεντρική φωτογραφία: Ο Παναγιώτης Καρακάνας (αριστερά), παρουσιάζει το νέο προϊόν στο 3ου Pelion Gastronomy Festival, στα τέλη του 2022. 

You might also like