GELATO by Galiatsatos: «Στο παγωτό, η ποιότητα φέρνει κέρδη…»
Ο Νίκος Γαλιατσάτος, ιδιοκτήτης του ομώνυμου καταστήματος, μιλάει στο Dairy News για την καινούργια αυτή δραστηριότητα του Τυροκομείου Γαλιατσάτος, αλλά και για το πως βλέπει την κίνηση της αγοράς, μέσα από την συμπεριφορά των καταναλωτών.
Η οικογένεια Γαλιατσάτου ασχολείται με την παραγωγή στην Κεφαλλονιά από το 1957, παράγοντας παραδοσιακό κεφαλλονίτικο λευκό τυρί, κεφαλοτύρι, γιαούρτι και ρυζόγαλο. Τα τελευταία επτά χρόνια, επεκτάθηκε και στο παγωτό με το κατάστημά της στο Αργοστόλι. Πρόσφατα, προχώρησε σε ριζική ανακαίνιση του καταστήματος, το οποίο πλέον αποπνέει τις νέες ιδέες και τη σύγχρονη ματιά της αρχιτεκτονικής ομάδας BASTA Team.
Dairy News|Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το παγωτό;
Νίκος Γαλιατσάτος| Ασχολούμαστε με τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το γιαούρτι, και θεωρήσαμε ότι το παγωτό ήταν μια καλή επέκταση. Η αγάπη μας για την ιταλική κουλτούρα και τα προϊόντα της ήταν ο άλλος λόγος για να ασχοληθούμε με το παγωτό. Θέλαμε να αξιοποιήσουμε το γάλα όσο το δυνατόν καλυτέρα. Βέβαια, η συγκεκριμένη δραστηριότητα αναπτύχθηκε σταδιακά, αφού παρακολουθήσαμε και κάποια σχετικά σεμινάρια στην Ιταλία.
Dairy News|Το κατάστημα λειτουργεί όλο τον χρόνο;
Νίκος Γαλιατσάτος| Το κατάστημα με τα παγωτά λειτουργεί εποχικά, κατά τους τουριστικούς μήνες. Τουρίστες αλλά και τοπική κοινωνία μάς στηρίζουν. Η τελευταία, διότι, φυσικά, μάς γνωρίζει και από τα γαλακτοκομικά προϊόντα μας. Όπως καταλαβαίνετε, από τη στιγμή που ο κόσμος μάς γνωρίζει, απαιτεί την ίδια ποιότητα σε όλα μας τα προϊόντα. Εφόσον ανεβαίνει το επίπεδο, ο κόσμος ζητά κάτι αντίστοιχο.
Dairy News|Ο κόσμος τι ζητάει από εσάς;
Νίκος Γαλιατσάτος| Ο κόσμος εδώ στην Κεφαλλονιά περιμένει από εμάς καλά προϊόντα, διότι το όνομά μας είναι συνυφασμένο με την ποιότητα. Έτσι, έγινε και με το παγωτό. Ως επιχειρηματίες και παραγωγοί, αυτό που μάς ενδιαφέρει κι αυτό στο οποίο στοχεύουμε είναι πρωτίστως η ποιότητα. Πρώτη ύλη πάντα θα βάλουμε την καλύτερη, ξεκινώντας από το φρέσκο γάλα, για να βγει καλό το αποτέλεσμα. Το κέρδος έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Κέρδος θα έρθει έτσι και αλλιώς. Πόσω μάλλον όταν στοχεύεις στην ποιότητα.
Dairy News|Είδαμε ότι υπάρχει η δυνατότητα online παραγγελίας παγωτού.
Νίκος Γαλιατσάτος| Aυτό, δυστυχώς, δεν είναι πάντα εφικτό και πραγματοποιείται προς το παρόν μόνο εντός της πόλης. Είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο. Το πρόβλημα εξεύρεσης εργατικού δυναμικού καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την κάλυψη των απαιτήσεων. Δεν βρίσκουμε εύκολα εργαζομένους, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρωθούν ομαλά όλες οι διαδικασίες της παραγωγής, κάτι που γίνεται πιο έντονο την τουριστική περίοδο.
Dairy News|Η ακρίβεια έχει επηρεάσει τα σχέδια σας;
Νίκος Γαλιατσάτος| Μέσα από επιχορηγήσεις για αγορά εξοπλισμού, καταφέραμε να χαμηλώσουμε το κόστος παραγωγής. Βέβαια, όλα όσα συμβαίνουν δεν σου επιτρέπουν να επεκταθείς πάρα πολύ: ανεβαίνουν πάρα πολύ τα έξοδα και πρέπει να επιλέξεις πού θα κινηθείς. Δηλαδή, κινείσαι είτε σε έναν συγκεκριμένο χώρο με μια συγκεκριμένη ποιότητα είτε επεκτείνεσαι πιο πέρα. Αυτό που έχει σημασία είναι τι είδους πολιτική θα χαράξεις και πόσο θα πουλήσεις. Από την άλλη, το κέρδος έχει να κάνει κυρίως με το τι προσδοκά ο καθένας. Πάντα θα υπάρχει κέρδος, εάν δουλεύεις σωστά. Άλλο είναι, όμως, το θέμα: τι είδους κέρδος θες να έχεις. Εάν θες, δηλαδή, γρήγορο κέρδος, θα πρέπει να ρίξεις την ποιότητα κι αυτό είναι κάτι πρόσκαιρο, παροδικό. Εμάς, όπως σας είπα, μάς ενδιαφέρει η ποιότητα να είναι άριστη! Από εκεί και πέρα, θα έρθει και το κέρδος.
BASTA Team για το GELATO by Galiatsatos
«Στόχος μας ήταν να συνδυάσουμε τις γνώσεις και την εμπειρία από γενιά σε γενιά της εταιρείας Γαλιατσάτος με τις σύγχρονες ιδέες μας, τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά, τα ζεστά γήινα χρώματα. Να δώσουμε μια νέα πνοή, μέσα από μια σύγχρονη ματιά, στα γνήσια γαλακτοκομικά της εταιρείας Γαλιατσάτος. Προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε έναν ξεχωριστό χώρο, ξεκάθαρο με λιτές γραμμές σε γήινες αποχρώσεις, που να εκφράζει τόσο την εταιρεία, όσο και τις νέες τάσεις ενός σύγχρονου καταστήματος gelato. Σεβαστήκαμε τις κλασσικές φόρμες του κτηρίου, συνδυάζοντάς τες με ξύλινες ταμπλαδωτές επενδύσεις, κλασσικού τύπου φωτιστικά καθώς και ταπετσαρίες ιδιαίτερης αισθητικής»