Συνεχίζεται η αύξηση τιμών στα γαλακτοκομικά
‘Τσίμπησαν’ 12,7% το πρώτο εξάμηνο του 2023- Νέα στοιχεία της Circana
Αύξηση των πωλήσεων κατά 7,3% παρουσίασε το ελληνικό λιανεμπόριο κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η ερευνητική εταιρεία Circana η οποία παρακολουθεί συστηματικά το κανάλι του σουπερμάρκετ.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία ύφεση παρουσίασε το πρώτο εξάμηνο ο πληθωρισμός (3,9% έναντι 9,6% το ίδιο διάστημα του 2022), ενώ υποχώρησε περεταίρω η ανεργία η οποία βρίσκεται στο 10,8%.
Η αξία των πωλήσεων τροφίμων στο κανάλι του σουπερμάρκετ παρουσίασε αύξηση της τάξης του 9,6% κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς έναντι αύξησης 8,4% που είχε καταγραφεί το 2022 και μείωσης 3% που είχε καταγράψει η αγορά το ίδιο εξάμηνο το δύσκολο 2021.
Η τελική τιμή στον κλάδο των τροφίμων για τον Έλληνα καταναλωτή αυξήθηκε κατά 9,8% κατά τη διάρκεια του 2023 (η αύξηση ανά τεμάχιο ανέρχεται σε 9,2%) αναδεικνύοντας τον κλάδο των τροφίμων σε έναν από τους ‘ακριβότερους’ στον χώρο των καταναλωτικών αγαθών. Γι’ αυτό άλλωστε τα τρόφιμα παρουσιάζουν ελάχιστη αύξηση στον πωλούμενο αριθμό τεμαχίων κατά 0,6% μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Γαλακτοκομικά
Ακόμα πιο πιεστική είναι η κατάσταση στα γαλακτοκομικά. Οι πωλήσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2023 κατά 13% σε αξία και θεωρούνται η δεύτερη κατηγορία τροφίμων σε αύξηση της αξίας των πωλήσεων πίσω από τα σνακ (αύξηση 14,5%) ενώ ελάχιστη ήταν η αύξηση που καταγράφουν οι πωλήσεις γαλακτοκομικών σε αριθμό τεμαχίων: μόλις 0,3% το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Δυστυχώς για μια ακόμα φορά, και για τους παραπάνω λόγους, τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι αυτά που έχουν φορτωθεί τη μεγαλύτερη αύξηση τιμής/τεμάχιο η οποία ανέρχεται σε 12,7%.