Danone: μειωμένη τιμή στα plant-based προϊόντα Alpro στο Βέλγιο

Τα plant-based προϊόντα της Alpro θα φέρουν το σήμα  μιας «κόκκινης ετικέτας» και θα πωλούνται στη τιμή των 2 ευρώ περίπου. 

Η πολυεθνική εταιρεία γαλακτοκομικών και όχι μόνο τροφίμων προχώρησε σε μια προωθητική ενέργεια διάρκειας 6 εβδομάδων, σε συνεργασία με τους πωλητές της, για να αυξήσει τα ποσοστά πωλήσεων στα γαλακτοκομικά προϊόντα φυτικής προέλευσης.

 

Φαίνεται πως η κίνηση της Danone να προχωρήσει σε μείωση της τιμής του συγκεκριμένου είδους φυτικών γαλακτοκομικών ροφημάτων έρχεται έπειτα από τη δημοσίευση έρευνας από την NGO Proveg International. H μη κυβερνητική οργάνωση που δραστηριοποιείται στον τομέα της αλλαγής του συστήματος τροφίμων ανέδειξε ότι η υψηλή τιμή στα προϊόντα φυτικής προέλευσης αποτελεί εμπόδιο για τους καταναλωτές προκειμένου να προχωρήσουν στην αγορά τους.

Χαμηλότερες τιμές, Υψηλές πωλήσεις…

Από τη στιγμή που οι ευρωπαίοι retailers μειώνουν τις τιμές και εισάγουν προσφορές για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να διευκολύνουν τους ίδιους τους καταναλωτές, οι μειωμένες πωλήσεις των plant-based προϊόντων φαίνεται να αλλάζουν.

Για παράδειγμα η Lidl στη Γερμανία έχει ενσωματώσει τις τιμές της ετικέτας φυτικών προϊόντων Vemondo ώστε να έχει τις ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές από τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά τρόφιμα που πωλούνται από τα σουπερμάρκετ Lidl. Με τον ίδιο τρόπο, η Kaufland, μια άλλη γερμανική αλυσίδα υπεραγορών, μέρος της Schwarz Gruppe, στην οποία ανήκει επίσης η Lidl, απαντά προσαρμόζοντας τις τιμές των φυτικών προϊόντων της με την ονομασία“K-take it veggie”.

Η Proveg εξήγησε ότι για τα φυτικά ροφήματα γάλακτος η μείωση των τιμών έχει να κάνει εν μέρει με τους φόρους. Για παράδειγμα στη Γερμανία τα εναλλακτικά τρόφιμα φυτικής προέλευσης επιβαρύνονται με ΦΠΑ 19% ενώ το «κοινό» ρόφημα γάλακτος με μόλις 7%, με την μεγαλύτερη διαφορά να αφορά το γιαούρτι, όπου 4 στα 6 plant-based γιαούρτια να κοστίζουν περισσότερο από το πιο ακριβό γαλακτοκομικό γιαούρτι. Και σε άλλες χώρες της ΕΕ με σημαντική γαλακτοκομική παραγωγή όπως Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα, ο υψηλός ΦΠΑ επιβαρύνει σημαντικά τα προϊόντα φυτικής προέλευσης.

Με αυτά τα δεδομένα, η Danone πρότεινε μείωση της λιανικής τιμής στα Alpro ροφήματα Βρώμης και Αμυγδάλου, ζητώντας από τους retailers να υποστηρίξουν αυτή την προωθητική ενέργεια, πουλώντας τα στην ενδεικτική τιμή των €2/$2.14 ανά κουτί γάλακτος.

Όπως δήλωσε ο Stefan Van Rompaey, αρχισυντάκτης στο RetailDetail η καμπάνια θα διαρκέσει για 6 εβδομάδες με σκόπο να τραβληξει όλο και περισσότερους καταναλωτές να δοκιμάσουν τα φυτικά προϊόντα της Alpro. O Olivier Rabartin, Υπεύθυνος Ανάπτυξης Πελατών στη Danone «Με υπερηφάνια ξεκινάμε τη συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια με τα ροφήματα Alpro. Στόχος μας να αναπτύξουν οι πελάτες και καταναλωτές μια πιο ευέλικτη διατροφή. Αν η καμπάνια αυτή έχει επιτυχία, σε επίπεδο διαμόρφωσης κάποιας καταναλωτικής τάσης, τότε ίσως εξετάσουμε και το ενδεχόμενο παράτασης έως και 9 μήνες» 

Οικονομικά στοιχεία για το 2023

Oι πωλήσεις γαλακτοκομικών και φυτικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 6,3% το τρίτο τρίμηνο και 7,2% το πρώτο 9μηνο του 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Antoine de Saint-Affrique είπε ότι το στρατηγικό πλάνο της Danone  «Renew Danone» που στοχεύει στην ανάπτυξη και ώθηση της δημιουργία αξίας, επανασυνδέοντας την επιχείρηση με ένα βιώσιμο, κερδοφόρο μοντέλο ανάπτυξης, σημειώνει «διαδοχική πρόοδο».

Παρόμοια αύξηση πωλήσεων σε ολόκληρη την εταιρεία τροφίμων, που περιλαμβάνει τα Νερά και την Εξειδικευμένη Διατροφή, αναμένεται πλέον αύξηση μεταξύ 6% και 7% έναντι 4% έως 6% του προηγούμενου έτους.

Η Danone αποκάλυψε επίσης ότι δεν διατηρεί πλέον τον έλεγχο της ρωσικής θυγατρικής της παρόλο που είναι νόμιμος ιδιοκτήτης. Όπως αναφέρθηκε τον Ιούλιο του 2023, οι εργασίες της Danone στη Ρωσία τέθηκαν υπό τον έλεγχο των ρωσικών αρχών, οι οποίες έκτοτε άλλαξαν το διοικητικό συμβούλιο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.

Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις του Ιουλίου του 2023 από τη Ρωσία εξαιρέθηκαν από την πρόσφατη Renew Danone έκθεση, αν και η Danone αναγνώρισε ότι οι πωλήσεις υπέστησαν ζημία ως αποτέλεσμα αυτής της «αποχώρησης».

Διαβάστε επίσης: Έρχεται η MEAT / DAIRY / FROZEN EXPO 2024
You might also like