Με 17,4% τρέχει η Κρι Κρι στο 9μηνο

Κύκλος εργασιών ύψους 207 εκατ. ευρώ

Η Κρι Κρι δημοσίευσε τις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις της για την περίοδο που έληξε στις 30.09.2024. Ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας ανήλθε σε 207,48 εκατ. ευρώ έναντι 176,67 εκατ. ευρώ το 2023 (αύξηση 17,4%). Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 69,45 εκατ. ευρώ έναντι 62,74 εκατ. ευρώ το 2023, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 40,06 εκατ. ευρώ έναντι 37,84 εκατ. ευρώ 2023 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 36,36 εκατ. ευρώ έναντι 30,19 εκατ. ευρώ το 2023.

 

Δυνατή στο γιαούρτι

Στον τομέα του γιαουρτιού, ο οποίος αποτελεί την ‘ατμομηχανή’ της εταιρείας,  οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,3% σε αξία και 19,7% σε όγκο. Οι εξαγωγικές πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια αύξηση 29,9%, ξεπερνώντας τα 98 εκατ. ευρώ. Με αυτή την αύξηση, οι εξαγωγές γιαουρτιού αποτελούν πλέον το 62,2% των συνολικών πωλήσεων της Κρι Κρι.

Αυτή η ισχυρή ώθηση στις εξαγωγικές πωλήσεις προέρχεται από την παρουσία της σερραϊκής εταιρείας στις μεγάλες αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου καθώς και από στην είσοδό της σε νέες αγορές, όπως η Γαλλία.

Στην εγχώρια ελληνική αγορά, οι πωλήσεις γιαουρτιού ξεπέρασαν τα 59,6 εκατ. ευρώ και ήταν μειωμένες κατά -0,8% σε αξία, αλλά αυξημένες κατά 5,4% σε όγκο. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Κρι Κρι, «Αυτή η μείωση της αξίας πωλήσεων ήταν αποτέλεσμα των μειωμένων τιμών μας με στόχο τη στήριξη των καταναλωτών. Όσον αφορά την κατάσταση της αγοράς, η στροφή των καταναλωτών προς τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται, λόγω των επιλογών τους για προϊόντα value for money. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά +0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο, φθάνοντας το 35,9%, ασκώντας έτσι ισχυρή πίεση στα επώνυμα γιαούρτια».

Αυτή η πίεση οδήγησε τα επώνυμα γιαούρτια της Κρι Κρι σε μικρή απώλεια μεριδίου αγοράς (-1,2 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία), φτάνοντας το 15,1% του μεριδίου αγοράς και εδραιώνοντας τη θέση της ως δεύτερος παίκτης στην αγορά [στοιχεία Circana (π.χ. IRI) σε αξία, Ιαν.-Σεπ. 2024]. Σε γενικές γραμμές, η Κρι Κρι φαίνεται να επωφελείται από αυτές τις εξελίξεις της αγοράς, καθώς είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην εγχώρια αγορά.

Διψήφια αύξηση στο παγωτό

Στην εγχώρια αγορά παγωτού, οι πωλήσεις της Κρι Κρι παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια αύξηση κατά 16,7% σε αξία. Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες για τις πωλήσεις παγωτού, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η εισαγωγή νέων προϊόντων παγωτού είχαν ως αποτέλεσμα αυτό το διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Η αυξημένη εισροή τουριστών στην Ελλάδα συνέβαλε επίσης σε αυτόν τον αριθμό ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κρι Κρι το μερίδιο αγοράς που κατέχει αυξήθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,0%) και μειώθηκε κατά -1,2 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (11,7%) [NIELSEN, Ιαν.-Σεπ. 2024].

«Η Κρι Κρι συνεχίζει να ενισχύει το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα» αναφέρεται στις δημοσιευμένες καταστάσεις της εταιρείας, «Πρόσφατα, ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε, με 100 νέες προσλήψεις. Έτσι, το συνολικό εργατικό δυναμικό έχει φτάσει πλέον τα 700 άτομα». Οι προγραμματισμένες επενδύσεις, συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ, για τα επόμενα 3 χρόνια, αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της Κρι Κρι.

You might also like