Κέρδη το 2015, υποσχέσεις το 2016
Παρά τις πιέσεις στην κατανάλωση, οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς κερδίζουν μερίδια κι εντείνουν – στο έπακρο πλέον- τον ήδη σκληρό ανταγωνισμό.
Μπορεί ο Άλκης Βασιλειάδης, γενικός διευθυντής πωλήσεων της Optima να ήταν πολύ φειδωλός στην τοποθέτησή του κατά το πρόσφατο 3ο Food For Success Congerence, το οποίο πραγματοποιήθηκε στα τέλη Οκτωβρίου στην Αθήνα, η εταιρεία του όμως φαίνεται πως κερδίζει έδαφος μέσα στην κρίση και ισχυροποιεί τη θέση της, εκμεταλλευόμενη ασφαλώς τη δυναμική παρουσία της στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Η εταιρεία παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών της το 2015 στα 108,8 εκατ. ευρώ (άνοδος 5%), ενώ εξαιρετική ήταν η κερδοφορία της καθώς τα κέρδη το 2015 διαμορφώθηκαν σε 9,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 65,5% σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2014. Σύμφωνα με την εταιρεία τα 1,8 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2015 οφείλονται στην ενσωμάτωση των επισφαλών προβλέψεων στα αποτελέσματα, σύμφωνα με τη νομοθεσία ( καθαρή αύξηση κερδών 35%.). Η εταιρεία έχει εντείνει την επικοινωνιακή δραστηριότητά της και πιο συγκεκριμένα προχώρησε στην ανανέωση της εικόνας και της συνολικής επικοινωνιακής εμφάνισης για τα προϊόντα Adoro που διακινεί στην ελληνική αγορά. Η σειρά απέκτησε νέο λογότυπο και ανανεωμένες συσκευασίες αλλά διατηρεί, όπως ήταν αναμενόμενο, το βασικό χρωματικό κώδικα. Η ανανέωση αφορά σε όλα τα προϊόντα που διακινεί η εταιρεία όπως βούτυρο, κρέμες μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, τυριά και γάλα. Την αισθητική ανανέωση της εταιρείας συνοδεύει σχετική διαφημιστική ταινία.
Δυνατά σε Μαγνησία- Θεσσαλία
Με διαφημιστική καμπάνια ‘απαντάει’ στις προκλήσεις του ανταγωνισμού και η ΕΒΟΛ. Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Βόλου τα πήγε καλά το 2015 καθώς ο κύκλος εργασιών του παρουσίασε αύξηση της τάξης του 4,66% και διαμορφώθηκε στα 15,5 εκατ. ευρώ. Η κερδοφορία του συνεταιρισμού ανήλθε σε κέρδη μετά φόρων ύψους 1,62 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά πάνω από 25%. Υπενθυμίζουμε ότι η συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία έριξε στην αγορά την άνοιξη το στραγγιστό γιαούρτι “Διαλεχτό” (πλήρες και χαμηλά λιπαρά), με το οποίο η ΕΒΟΛ εισέρχεται σε μια άκρως ανταγωνιστική αλλά ‘χρυσοτόκο’ κατηγορία η οποία στη χώρα μας αντιπροσωπεύει περίπου τα τέσσερα πέμπτα της συνολικής κατανάλωσης γιαουρτιού ενώ είναι και η πλέον δημοφιλής κατηγορία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το προϊόν πάει πολύ καλά, έχει εξαιρετική ανταγωνιστική τιμή λιανικής (0,67 ευρώ) ενώ πολύ σύντομα θα επεκταθεί η διανομή του στην Αθήνα αφού σήμερα έχει τοποθετηθεί σε ΑΒ Βασιλόπουλο, Μαρινόπουλο, Σκλαβενίτη, Γαλαξία, MyMarket και Προμηθευτική. Όπως μας ενημέρωσε ο Γιώργος Χατζηγεωργίου η εταιρεία δεν θα λανσάρει εντός του 2016 κρέμα και ρυζόγαλο, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, διότι δεν είναι ακόμα έτοιμη η σχετική γραμμή παραγωγής, πάντως η επιθυμία της εταιρείας για διεύρυνση των προϊόντων της με άλλους γαλακτοκομικούς κωδικούς είναι δεδομένη
Θετικό ήταν το 2015 και για τη βιομηχανία επεξεργασίας γάλακτος Μπίζιος από την Ελασσόνα, η οποία το 2017 συμπληρώνει 90 χρόνια λειτουργίας. Η εταιρεία μπορεί χωρίς αμφιβολία θα θεωρηθεί το ‘διαμάντι’ της θεσσαλικής πόλης καθώς το 2015 ο κύκλος εργασιών της εκτοξεύτηκε στα 25,3 εκατ. αυξημένος κατά αυξημένος κατά 10,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2014. Εντυπωσιακή για τα δεδομένα της εποχής και της περιοχής είναι η κερδοφορία της εταιρείας η οποία ανέρχεται – μετά από χρηματοοικονομικές δαπάνες, έκτακτα αποτελέσματα και αποσβέσεις- σε περίπου 800.000, πολλαπλάσια των αντίστοιχων του 2014. Στον πυρήνα της ανάπτυξης της εταιρείας βρίσκεται το σύγχρονο εργοστάσιό της στην Ελασσόνα (σε ιδιόκτητο οικόπεδο 50.000 τ.μ. και στεγασμένο χώρο 10.000 τ.μ. το οποίο έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί 120 τόνους γάλα την ημέρα. Η αυτοματοποιημένη γραμμή φέτας – έντονα εξαγωγικό προϊόν για την εταιρεία- έχει ετήσια δυναμικότητα πάνω από 8.000 τόνους.
Φωτογραφία: το εργοστάσιο επεξεργασίας γάλακτος Μπίζιος από την Ελασσόνα.