Τα επενδυτικά της σχέδια για το μέλλον αλλά και τις προβλέψεις της για το πώς θα κινηθεί η αγορά σε ορισμένες κομβικές κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα σε επενδυτικό φόρουμ στο Λονδίνο η πολυεθνική Nestle. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ανακοίνωσε χειρότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Αίσθηση προκάλεσε επίσης το γεγονός ότι η Nestle παραδέχτηκε πως ένας ‘activist investor’, ο Dan Loeb, εξαγόρασε μέσω της επενδυτικής εταιρείας του μετοχές αξίας 3,5 δισ. δολαρίων, κάτι που ενδέχεται να οδηγήσει σε αλλαγή πλεύσης της εταιρείας. Η νέα στρατηγική της εταιρείας, με στόχο να αυξήσει την ανάπτυξή της, να βελτιώσει τα μερίσματα των μετόχων και να ενισχύσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας, ενδέχεται να έρθει σε αντίθεση με τις θέσεις του συγκεκριμένου μετόχου.
Στο φόρουμ του Λονδίνου η εταιρεία παρουσίασε τις θέσεις της για την πορεία της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών αλλά συνολικότερα της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων στα οποία δραστηριοποιείται και κατέγραψε έξι κύριες τάσεις για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.
Έξι τάσεις για το μέλλον της κατανάλωσης
Οι τάσεις αυτές, σύμφωνα με τη Nestle είναι:
«Φυσικά προϊόντα». Η ολιστική προσέγγιση των καταναλωτών στα ζητήματα διατροφής- ευεξίας θα τονώσει ακόμα περισσότερο την ανάγκη για φυσικά προϊόντα. Η συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται από τη Nestle ως μια αγορά περίπου 170 δισ. ευρώ, η οποία συνεχώς θα μεγαλώνει τα επόμενα χρόνια.
«Βιολογικά προϊόντα». Αν και κατά πολύ μικρότερη, γύρω στα 17 δισ. ευρώ, η αγορά των βιολογικών προϊόντων, παρουσιάζει συνεχή, ετήσια αύξηση της τάξης του 4% κατά μέσο όρο. Η εταιρεία αποφάσισε να διευρύνει τα βιολογικά προϊόντα της προσθέτοντας μερικά ακόμα, ιδιαίτερα στην κατηγορία των παιδικών τροφών που θεωρείται ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της.
«’Χωρίς…’ προϊόντα». Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη ή χωρίς λακτόζη είναι μια ανερχόμενη κατηγορία προϊόντων, στα οποία η Nestle έχει και θέλει να διευρύνει την παρουσία της. Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη είναι μια αγορά ου αυξάνεται ετησίως κατά 12% κατά μέσο όσο, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων χωρίς γλουτένη για τη Nestle αυξάνουν κατά 9% ετησίως τα τελευταία χρόνια.
Όσο για τα προϊόντα χωρίς λακτόζη, η Nestle καταγράφει αύξηση των πωλήσεών της κατά 20% και σκοπεύει αν διαθέσει περισσότερα τέτοια προϊόντα στο μέλλον, ξεκινώντας από τα παγωτά Haagen- Dazs.
«Λιγότερη Ζάχαρη». Πρόκειται για μια κατηγορία προϊόντων που παρουσιάζουν στασιμότητα διότι οι καταναλωτές από τη μια πλευρά θέλουν να υπάρχει λιγότερη ζάχαρη στα προϊόντα που καταναλώνουν, από την άλλη όμως δεν εμπιστεύονται τις γλυκαντικές ουσίες που χρησιμοποιεί η βιομηχανία τροφίμων, απαιτώντας και σ’ αυτή την περίπτωση, περισσότερα ‘φυσικά’ προϊόντα.
Η Nestle για να ανταποκριθεί στη ζήτηση αυτή, αναμένεται να λανσάρει τους επόμενους 12-18 μήνες προϊόντα που θα περιέχουν ένα νέο τύπο ζάχαρης η οποία με λιγότερη ποσότητα (περίπου 30% λιγότερη), θα επιτυγχάνει το ίδιο γλυκαντικό αποτέλεσμα, θα είναι πιο εύκολα διαλυτή από τον ανθρώπινο οργανισμό και θα εμπεριέχεται κυρίως σε προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά.
«Περισσότερη πρωτεΐνη». Πρόκειται για μια νέα ισχυρή τάση, ειδικά στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία αν και αφορούσε αρχικά μόνο όσους άνδρες ασχολούνταν με το body building, σήμερα έχει γίνει πολύ πιο ευρεία. Η εταιρεία σκοπεύει να ρίξει στην αγορά, μετά το Fitness Granola που λάνσαρε το 2016, κι άλλα σχετικά προϊόντα.
Η κατηγορία στην οποία θα πρωταγωνιστήσουν τα προϊόντα με περισσότερη πρωτεΐνη θα είναι τα παγωτά, στα οποία η εταιρεία ετοιμάζει ήδη νέες γεύσεις.
«Χορτοφαγία». Είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει, όπως αναφέρει στέλεχος της εταιρείας. Η Nestle σκοπεύει να δημιουργήσει νέα προϊόντα τόσο για τους vegetarians όσο και για τους vegans και ήδη λάνσαρε πέρυσι το Coffemate από γάλα αμυγδάλου και παγωτό με φυτικό γάλα.
Φωτογραφία: http://www.nestle.com/.