ΗΠΑ: Η κατανάλωση βουτύρου αυξάνεται

Στροφή των καταναλωτών στα premium προϊόντα.

Όλο και περισσότεροι Αμερικανοί φαίνεται πως συνδέουν το βούτυρο με τη διατροφή τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του United States Department of Agriculture (USDA), η κατά κεφαλήν κατανάλωση βουτύρου ανήλθε σε 5,7 λίμπρες το 2016 (περίπου 2,6 κιλά). Μέσα σε μια δεκαετία μάλιστα παρουσίασε αύξηση της τάξης του 21,3%.

 

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα πρόσφατα η γνωστή εταιρεία ερευνών στο λιανεμπόριο IRI, οι πωλήσεις στην κατηγορία βουτύρου αυξήθηκαν κατά 2,3% στα 2,6 δισ. δολάρια κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που για τους Αμερικανούς λιανέμπορους λήγει στις αρχές Αυγούστου.

Η αύξηση σε όγκο πωλήσεων ανήλθε σε 3,4% ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τέσσερις από τις κορυφαίες μάρκες βουτύρου, οι  Kerrygold, Cabot, Tillamook και Crystal Farms, παρουσίασαν διψήφια αύξηση πωλήσεων κατά τη διάρκεια του 2016-17. Τα μίγματα βουτύρου επίσης κινήθηκαν θετικά και οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη υποκατηγορία αυξήθηκαν κατά  6,0%  ενώ οι μαργαρίνες και τα άλλα επαλειφόμενα  προϊόντα  παρουσίασαν μικρή μείωση.

Παρόλο που το βούτυρο έτυχε κακής δημοσιότητας κατά τη διάρκεια της διατροφικής μανίας με τις light τροφές κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 και της δεκαετίας του 1990, η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με λιπαρές ουσίες έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.

Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στο γεγονός ότι νεώτερες έρευνες διαπιστώνουν ότι οι αντιλήψεις για τα λιπαρά  τα προηγούμενα χρόνια ήταν λανθασμένες. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι το βούτυρο  περιέχει κορεσμένα λίπη τα οποία θεωρούνται ωφέλιμα για τον άνθρωπο.

Στις ΗΠΑ μια από  τις σημαντικότερες τάσεις είναι η αναζήτηση της αυθεντικότητας στην παραγωγή και τη διακίνηση των προϊόντων. Εκτός από την «καθαρή ετικέτα» (ορθές διατροφικές επισημάνσεις και απουσία πρόσθετων ουσιών στα προϊόντα), οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αναζητούν μια ‘όμορφη ιστορία’ πίσω από την παραγωγή των προϊόντων που καταναλώνουν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Dairy Foods Magazine, τα βούτυρα εξαιρετικής ποιότητας, τα λεγόμενα super premium –βούτυρα που προέρχονται από ζώα που έχουν ταϊστεί αποκλειστικά και μόνο με φυσικές ζωοτροφές, έχουν εκτραφεί σε εξαιρετικές συνθήκες με σεβασμό στην ηθική αντιμετώπιση των ζώων και το περιβάλλον, με δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης – παρουσίασαν αύξηση 33%, πολλαπλάσια της μέσης αύξησης που παρουσίασε συνολικά η κατηγορία του βουτύρου στις ΗΠΑ.

You might also like