Νικόλαος Χριστογεώργος: «Ο κόσμος αγαπάει το παγωτό»

Συζητάμε με τον βραβευμένο ιδιοκτήτη της τζελατερίας Solo Gelato.

Γόνος οικογένειας που ασχολείται επί δεκαετίες με την παραγωγή και το εμπόριο τροφίμων και τρίτη γενιά στο χώρο των γαλακτοκομικών προϊόντων, ο Νικόλαος Χριστογεώργος επικεντρώθηκε στο παγωτό και σήμερα, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους μάστορες της Αθήνας αλλά κι ένας δυναμικός επιχειρηματίας που βραβεύτηκε σε διεθνή διαγωνισμό παγωτού, το 2012, στο Βερολίνο.
Κείμενο & φωτογραφίες: Θανάσης Αντωνίου

 

Την ώρα που επισκεφτήκαμε τον Νικόλαο Χριστογεώργο, επικεφαλή της εταιρείας Solo Gelato, το όμορφο κατάστημά του στο κέντρο του Χαλανδρίου ήταν γεμάτο παιδιά του Δημοτικού που μόλις είχαν τελειώσει άλλη μια μέρα από την πρώτη τους εβδομάδα στη νέα σχολική χρονιά και έρχονταν, κατά ομάδες, για να απολαύσουν το φημισμένο παγωτό της οικογένειας Χριστογεώργου.

Με καταγωγή από τη Λαμία, η οικογένειά του ασχολείται με τα γαλακτοκομικά προϊόντα εδώ και πολλές δεκαετίες ενώ διατηρεί κατάστημα στο Χαλάνδρι από το 1951.

Οικογενειακή παράδοση

Ο παππούς του διέθετε γαλατάδικο στην πλατεία Χαλανδρίου από το 1924 μέχρι το 1940, κατάστημα το οποίο έκλεισε λόγω πολέμου κι άνοιξε πάλι το 1951 πουλώντας όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα που παρασκεύαζε η οικογένεια. Το 1960, ο πατέρας του σημερινού ιδιοκτήτη, που είχε εν τω μεταξύ αναλάβει την επιχείρηση,  έφερε στην Ελλάδα μια ιταλική παγωτομηχανή κι από εκεί ξεκινάει η σχέση της εταιρείας και της οικογένειας με το παγωτό.

Σε ηλικία 91 ετών σήμερα, αποτραβηγμένος στα Λουτρά Υπάτης, παρακολουθεί ο γιο του Νικόλαο, στον οποίο έμαθε την τέχνη του παγωτού, όχι μόνο να συνεχίζει αλλά και να εμπλουτίζει την οικογενειακή παράδοση και να αναπτύσσει την επιχείρησή του πέρα από τα όρια του Χαλανδρίου. Αυτή τη στιγμή η Solo Gelato αναπτύσσεται με ένα ιδιόκτητο κατάστημα στο Χαλάνδρι και τέσσερα franchise σε Πειραιά, Γλυφάδα, Κέρκυρα και Σαντορίνη.

«Η αγορά του παγωτού είναι ανοδική. Ανοίγουν πολλές τζελατερίες, διότι όπως και να το κάνουμε, το παγωτό δεν είναι σαν το γιαούρτι, είναι πιο …προϊόν. Ο κόσμος το αγαπάει, καταναλώνει περισσότερο παγωτό σήμερα, απ΄ ότι στο παρελθόν και καταναλώνει περισσότερο απ΄ ότι πριν, τη διάρκεια του χειμώνα» μας λέει ο Χαλανδριώτης επαγγελματίας.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η ‘υπόθεση παγωτό’ είναι κάτι εύκολο: «Τα δύο κύρια εμπόδια που βλέπω για δραστηριότητα στο χώρο του παγωτού είναι ότι χρειάζονται αρκετά χρήματα για να ανοίξει μια τζελατερία κι ότι η κατανάλωση παραμένει ακόμα εποχική. Τα υπόλοιπα ‘προβλήματα’ αντιμετωπίζονται πιο εύκολα».

Στροφή στο ιταλικό gelato

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Solo Gelato, διακρίνει το παγωτό σε τρεις κατηγορίες: το ‘παλαιάς κοπής’ ελληνικό παγωτό που έφτιαχναν οι παππούδες των σημερινών επαγγελματιών, το ιταλικό και το βιομηχανικό.

Ο ίδιος υπηρετεί τη σύγχρονη τάση, το ιταλικό παγωτό, «ένα προϊόν πιο ‘φρέσκο’, πιο κρεμώδες και πιο ελαφρύ, το οποίο παράγεται εκεί όπου πωλείται». Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Ν. Χριστογεώργος προμηθεύεται γάλα από κορυφαίες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας: ΕΒΟΛ, Όλυμπος, Φάρμα Κουκάκη και Ευρωφάρμα και επιμένει, ασυζητητί, στο να χρησιμοποιεί φρέσκο, ελληνικό γάλα.

Κλείνουμε τη συζήτησή μας με την ανάπτυξη της μάρκας Solo Gelato η οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη. «Το franchise προέκυψε  μόνο του, δεν χρειάστηκε να …τρέξω εγώ. Ήρθαν επιχειρηματίες και μας προσέγγισαν, τα βρήκαμε και ξεκινήσαμε» μας είπε ο Ν. Χριστογεώργος και συμπληρώνει: « Είμαστε καλά αυτή τη στιγμή και μας ενδιαφέρει πρωτίστως να διατηρήσουμε και να αναπτύξουμε τα καταστήματα που έχουμε και στη συνέχεια θα μας απασχολήσει η ανάπτυξη κι άλλων».

Δημοσιεύτηκε στο 8ο τεύχος του περιοδικού Dairy News, Σεπτέμβριος 2017.

You might also like