Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει. Ούτε στο παγωτό…

Παγωτό με ελαιόλαδο λάνσαραν πέρυσι το καλοκαίρι στην Κασσάνδρα.

Αν η διαφοροποίηση αποτελεί μια από τις κυρίαρχες τάσεις της αγοράς παγωτού, οι δημότες της Κασσάνδρας, στην Χαλκιδική, μπορούν να υπερηφανεύονται ότι βρίσκονται στην ‘πρώτη γραμμή’ της πρωτοπορίας καθώς από το περυσινό καλοκαίρι, διαθέτουν το «δικό τους παγωτό», φτιαγμένο με λάδι του τόπου τους. Το όνομά του; «Κασσάνδρα», φυσικά.

 

«Δεν δημιουργήσαμε αυτό το παγωτό για να κερδίσουμε αλλά για να προβάλλουμε τον τόπο μας. Θέλουμε να φτάσει το παγωτό μας παντού, όπου μπορούμε, όπου υπάρχουν άνθρωποι που μας το ζητάνε ή τους αρέσει».  Η δημοτική σύμβουλος του δήμου Κασσάνδρας Χαλκιδικής Μαρία Παπαδημητρίου, πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του δήμου και υπεύθυνη για την ανάπτυξη του παγωτού Κασσάνδρα, είναι ενθουσιασμένη με τις προοπτικές του εγχειρήματος που ξεκίνησε μέσα στο 2017 με τη βοήθεια της παγωτοβιομηχανίας Καγιάκ και με τη συνεργασία ενδιάμεσου επιχειρηματία ο οποίος έχει αναλάβει τη διανομή του.

Είναι το πρώτο και, μέχρι αυτή τη στιγμή, το μοναδικό παγωτό στην Ελλάδα, που ως brand έχει μια συγκεκριμένη πόλη, για λογαριασμό της οποίας άλλωστε σχεδιάστηκε και κυκλοφόρησε. Οι καταναλωτές το προμηθεύτηκαν σε ατομική συσκευασία κυπέλλου με ενσωματωμένο κουταλάκι, αλλά και χύμα από μια σειρά σημείων πώλησης, κυρίως στη Χαλκιδική.

Με αγουρέλαιο ΠΟΠ

Τα βήματα για τη δημιουργία του παγωτού Κασσάνδρα, όπως μας τα εξηγεί η δυναμική δημοτική σύμβουλος, έμπειρη δημοσιογράφος και επαγγελματίας στο χώρο του τουριστικού μάρκετινγκ, ήταν απλά. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν το οποίο να έχει πρώτες ύλες από τον τόπο μας, αλλά να έχει κι ένα όνομα που να διαφημίζει τον τόπο τον ίδιο. Πήραμε λοιπόν πιστοποιημένο αγουρέλαιο ΠΟΠ από την περιοχή μας, το δώσαμε στην εταιρεία Καγιάκ και της ζητήσαμε να φτιάξει ένα παγωτό το οποίο αντί για κρέμα γάλακτος να περιέχει λάδι. Εμείς επιμεληθήκαμε τη συσκευασία, παραγγείλαμε στην αρχή δύο τόνους και το βγάλαμε στην αγορά. Το προβάλαμε δυνατά και καταφέραμε να το ‘στείλουμε’ στη Σουηδία και τη Ρουμανία όπου κάποιες ποσότητες αγοράστηκαν από λιανεμπορικές αλυσίδες ενώ, κυκλοφόρησε στην πόλη της Κασσάνδρας και σε γύρω περιοχές».

Κυκλοφόρησε σε δύο γεύσεις, κρέμα και σοκολάτα αλλά οι γεύσεις θα διευρυνθούν, καθώς οι υπεύθυνοι του δήμου θα ζητήσουν από την Καγιάκ να δημιουργήσει νέες γεύσεις με βάση τοπικά πάντα προϊόντα. «Προσανατολιζόμαστε να αγοράσουμε π.χ. ροδάκινα, καρπούζι, πάντα από την περιοχή και να ζητήσουμε με αυτά να φτιάξει η Καγιάκ ανάλογες γεύσεις παγωτού» μας είπε η Μ. Παπαδημητρίου.

Όσο αφορά τον τουρισμό, είναι ο παράγοντας στον οποίο ποντάρουν πολύ στο δήμο Κασσάνδρας. Ήδη ο ξενοδοχειακός όμιλος Sani έχει βάλει το παγωτό στα καταστήματά του και θα το διανέμει από 17 σημεία πώλησης τη νέα περίοδο.

Σημειώνεται ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δέχτηκε το 2016 πάνω από 6,5 εκατ. τουρίστες και τα έσοδα άγγιξαν το 1,7 δισ. ευρώ (στοιχεία: Τράπεζα Ελλάδος).

You might also like