Βιοαγρός: Εξαγωγικό πλεονέκτημα τα μοναδικά προϊόντα του

Το Dairy News συζητάει με τον Θάνο Αθανασιάδη, Export & New Business Manager 

Όλο και περισσότερες ελληνικές γαλακτοκομικές και τυροκομικές επιχειρήσεις βλέπουν τις εξαγωγές ως τη σημαντικότερη ‘διέξοδο’ για να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού. Υπάρχουν ασφαλώς κι αυτές που εδώ και χρόνια έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στις αγορές του εξωτερικού και, μια από αυτές, από τις πλέον ‘εξαγωγικές’ είναι η Βιοαγρός από την Κρύα Βρύση Πέλλας.

 

Η Βιοαγρός διακινεί περίπου 2.000 κωδικούς από τους οποίους περίπου 300 είναι ελληνικοί κι από αυτούς περίπου 100 είναι προς εξαγωγή. Σε αυτά τα προϊόντα  περιλαμβάνονται  ορισμένα προϊόντα ξηρού και συντήρησης ενώ διαθέτει και γαλακτοκομικά προϊόντα τα οποία εξάγει με ιδιαίτερη επιτυχία.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα

Η Βιοαγρός, πέρα από το γεγονός ότι συσκευάζει ή μεταποιεί προϊόντα βιολογικά, έχει και μια κατηγορία προϊόντων δικής της παραγωγής, τα γαλακτοκομικά προϊόντα: όπως γιαούρτι στραγγιστό κατσικίσιο, βιολογικό και κεφίρ. Η εταιρεία διαθέτει μονάδα παραγωγής γιαούρτης, και την ενδιαφέρει άμεσα η ανάπτυξη της γκάμας στη συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία, ενώ μέσα στο 2020 θα παρουσιάσει κάποιο καινούργιο προϊόν.

«Μιλώντας γενικά για τις εξαγωγές μας, κι όχι συγκεκριμένα για τα τυροκομικά, θα λέγαμε ότι περίπου το 25% του τζίρου πραγματοποιείται στο εξωτερικό- ένα ποσοστό είναι τα dairy προϊόντα. Εξάγουμε τόσο στην κεντρική και δυτική Ευρώπη όσο και στα Βαλκάνια: Σκόπια, Βουλγαρία, Αλβανία, Σερβία» μας λέει ο Θάνος Αθανασιάδης, Export & New Business Manager  στην Βιοαγρός (φωτο).

Στρατηγική εξαγωγών

Η εταιρεία έχει χωρίσει τις αγορές σε δύο διαφορετικές ομάδες. Η πρώτη είναι οι χώρες στις οποίες ακολουθεί στρατηγική χαμηλού κόστους και η δεύτερη ομάδα είναι οι χώρες στις οποίες ακολουθεί στρατηγική διαφοροποίησης.

«Στις ανεπτυγμένες χώρες της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης, χρησιμοποιούμε ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τη μοναδικότητα του προϊόντος μας. Δεν υπάρχουν στραγγιστά, κατσικίσια γιαούρτια βιολογικά στην αγορά. Σε άλλες χώρες, όπως αυτές των Βαλκανίων, επειδή το προϊόν απευθύνεται σε μια μικρή αγορά καταναλωτών, σίγουρα όχι αυτοί που είναι χαμηλότερων εισοδημάτων πηγαίνουμε με προϊόντα χαμηλότερου κόστους» υποστηρίζει το στέλεχος της Βιοαγρός η οποία εδρεύει στην Κρύα Βρύση Πέλλας.

Ζητάμε από τον Θ. Αθανασιάδη να μας περιγράψει τη διαδικασία της επιλογής των προϊόντων του από τους καταναλωτές του εξωτερικού: «Οι καταναλωτές που επιλέγουν τα προϊόντα μας, δεν τα επιλέγουν πάντα επειδή γνωρίζουν την εταιρεία. Οι λόγοι αγοράς, την πρώτη τουλάχιστον φορά,  είναι το γεγονός ότι είναι βιολογικό κι ότι είναι ελληνικό γιαούρτι. Τη δεύτερη φορά, ο κύριος λόγος είναι η ποιότητά τους».


Δείτε σχετικά: Το Βελούδο ‘Ταξιδεύει’ Στη Σαουδική Αραβία

You might also like