Tetra Pak & AB Biotek επενδύουν στα μεταβιοτικά τρόφιμα και ποτά
Τα μεταβιοτικά περιλαμβάνουν μεταβολίτες, λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, κλάσματα μικροβιακών κυττάρων, λειτουργικές πρωτεΐνες και εναπομείναντα συστατικά πολυσακχαριτών (άπεπτα μέρη ινών)
Η εταιρεία βιοεπιστημών AB Biotek πρόκειται να συνεργαστεί με την Tetra Pak, παγκόσμιο ηγέτη στην επεξεργασία και συσκευασία τροφίμων, για τη δημιουργία μιας σειράς τροφίμων και ροφημάτων ενισχυμένων με μεταβιοτικά.
Τα μεταβιοτικά μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στην επεξεργασία τροφίμων ως σκόνη στο στάδιο ανάμειξης προϊόντων εξαιρετικά υψηλής θερμοκρασίας (UHT), όπως ποτά, γαλακτοκομικά προϊόντα, παγωτό και τυρί. Σε πρώτη φάση, εξερευνάται μια σειρά μεταβιοτικών τροφίμων, όπως το γιαούρτι υψηλής πρωτεϊνικής αξίας, το τσάι με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και χυμοί χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
Οι συγκεκριμένες διαδικασίες περιλαμβάνουν τη συνεργασία με παραγωγούς τροφίμων καθ’ όλη τη διάρκεια «κατασκευής» του προϊόντος, από τη σύλληψη της ιδέας έως τη δοκιμή της και μέχρι τη βιομηχανική έγκριση του στα Κέντρα Ανάπτυξης Προϊόντων της Tetra Pak.
Το πρώτο προϊόν της παραπάνω συνεργασίας είναι το πρωτεϊνικό τυρί της ιταλικής ετικέτας Inalpi (Inalpi cheese protein slices) που λανσαρίστηκε πρόσφατα στην Ιταλία. Είναι εμπλουτισμένο με μεταβιοτικά βασισμένα στη μαγιά (όπως Saccharomyces cerevisiae ABB S6, Saccharomyces cerevisiae ABB S15 και Kluyveromyces marxianus ABB S8). Η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες του εν λόγω προϊόντος συμπληρώνεται από την προσθήκη μεταβιοτικών. Τα συστατικά αυτά μπορούν να βελτιώσουν τον μεταβολισμό και μπορούν να θεωρηθούν εξαιρετικά ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό.
«Αυτή η μεταβιοτική καινοτομία είναι μια απόδειξη της φιλοδοξίας μας να κρατάμε τους πελάτες μας ικανοποιημένους και μια απόδειξη ότι είμαστε μπροστά στις τάσεις της αγοράς – ανεξάρτητα από το πόσο γρήγορα κινούνται», εξηγεί ο Alberto Kullovitz, Διευθυντής Επεξεργασίας Tetra Pak στη Νότια Ευρώπη.
Ο Gerald Dard, Διευθύνων Σύμβουλος της AB Biotek, συνεχίζει: «Για πρώτη φορά, μπορούμε τώρα να ξεκλειδώσουμε νέες ευκαιρίες στους παραγωγούς τροφίμων, να προσφέρουμε ενισχυμένα προϊόντα σε κατηγορίες όπως τσάι, φυτικά ποτά, αθλητικά ποτά και άλλα. Είμαστε ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι με την Tetra Pak.»
Αυτή η συνεργασία έρχεται σε μια κομβική στιγμή για την παγκόσμια αγορά ευεξίας και υγείας, μια τεράστια αγορά ο τζίρος της οποίας εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια, με βάση στοιχεία του 2022, και αναμένεται να μεγαλώσει και άλλο κατά 57% μέχρι το 2027, ξεπερνώντας έτσι τα 8 τρισεκατομμύρια δολάρια.