Συνεργασία McDonald’s και Arla Foods στην Αγγλία
Η πρώτη χρηματοδοτεί κτηνοτρόφους της δεύτερης κι εκσυγχρονίζει μονάδες τους
Η McDonald’s Ηνωμένου Βασιλείου έχει επενδύσει περίπου 750.000 λίρες στη χρηματοδότηση βρετανικών γαλακτοπαραγωγικών εκμεταλλεύσεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα αποφάσισε να χρηματοδοτήσει με περίπου 270.000 λίρες βραβευμένους γαλακτοπαραγωγούς οι οποίοι συνεργάζονται με την Arla Ηνωμένου Βασιλείου.
Το πρόγραμμα που τρέχει ήδη από τις αρχές του 2018 η πολυεθνικής εταιρεία μαζικής εστίασης εντάσσεται μέσα στο γενικότερο επενδυτικό πρόγραμμα με τον τίτλο ‘Farm Forward’, ένα μακρόπνοο πρόγραμμα της McDonald’s για την υποστήριξη της βρετανικής κτηνοτροφικής βιομηχανίας.
Στόχος του προγράμματος αυτού, όσο αφορά τη γαλακτοπαραγωγή, είναι να ενισχύσει παραγωγούς κι εκμεταλλεύσεις που θέλουν: α) να αυξήσουν τη ποιότητα της διαβίωσης του ζωικού τους κεφαλαίου, β) να αυξήσουν την αποδοτικότητα των ίδιων των εκμεταλλεύσεων τους και γ) να βελτιώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Η McDonald’s, η οποία προμηθεύεται βιολογικά προϊόντα από ορισμένους γαλακτοπαραγωγούς που συνεργάζονται με την Arla Foods, χρηματοδοτεί μια σειρά από έξοδα που έχουν οι παραγωγοί γάλακτος, από την εξασφάλιση της υγείας των ζώων τους μέχρι την οικολογική διαχείριση των μονάδων τους, την αγορά σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού (από θήλαστρα και βούρτσες καθαρισμού μέχρι παστεριωτές, οχήματα μεταφοράς ζώων κ.λπ.).
Η συνεργασία μεταξύ των μερών είναι σύνθετη και δημιουργική. Για παράδειγμα, οργανικά απόβλητα από ορισμένα καταστήματα των McDonald’s αξιοποιούνται ως πρώτη ύλη από την εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Olleco για την παραγωγή βιοαερίου το οποίο στη συνέχεια γίνεται καύσιμο για κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις που συνεργάζονται με την Arla.
Η συνεργασία Arla Foods και McDonald’s μετράει περίπου τρεις δεκαετίες ζωής, ενώ από το 2007 η πρώτη προμηθεύει τη δεύτερη με βιολογικό γάλα το οποίο χρησιμοποιείται σε καφέδες, τσάγια και προσφέρεται σε παιδικά γεύματα. Ειδικά το εικονιζόμενο μπουκάλι των 250 ml. είναι πολύ δημοφιλές στην Αγγλία από το καλοκαίρι του 2017 όταν λανσαρίστηκε σε περίπου 1.250 καταστήματα της εταιρείας και καταναλώνεται από περίπου 5,5 εκατ. καταναλωτές το χρόνο- παιδιά στη συντριπτική πλειοψηφία τους.