Όλα πήγαν καλά για την Κρι Κρι το 2019

Αύξηση τζίρου και κερδών- Δεύτερη στο γιαούρτι- Το 41% του τζίρου προέρχεται από τις εξαγωγές που κι αυτές αυξήθηκαν εντυπωσιακά

Στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι ενίσχυσε τη θέση της επιτυγχάνοντας αύξηση πωλήσεων +4,8%. Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή έπαιξε η δυναμική ανάπτυξη της αριθμητικής διανομής -με την προσθήκη περισσότερων από 1.000 νέων σημείων πώλησης- και η σημαντική επιτυχία που σημείωσαν τα νέα προϊόντα παγωτού.

 

Οι επιδόσεις θα ήταν ακόμα υψηλότερες, σύμφωνα με την εταιρεία, αν οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν από τα μέσα του Μαρτίου έως τα μέσα Μαΐου, δεν ήταν δυσμενείς για τις πωλήσεις παγωτού. H μάρκα Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,9% (στοιχεία NIELSEN Δεκ. 2019).

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις εμφανίζουν αύξηση +13,4%. Στον τομέα αυτό, συνεχίζεται η εστίαση στη μεγάλη κατηγορία των στραγγιστών, με έντονη διαφημιστική επικοινωνία και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Παράλληλα, επεκτάθηκα τη γκάμα των προϊόντων, ώστε η εταιρεία να απευθύνεται σε ευρύτερη καταναλωτική βάση.

“Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε σε είσοδο στην κατηγορία βρεφικού γιαουρτιού. Επίσης, ενισχύσαμε τη θέση μας και στις υπόλοιπες προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική, όπως είναι οι κατηγορίες των γιαουρτιών αγελάδος, των λειτουργικών γιαουρτιών, αλλά και των παιδικών. Συνολικά το μερίδιο των γιαουρτιών Κρι Κρι αυξήθηκε στο 15,7% (στοιχεία IRI σε όγκο, Δεκ. 2019) από 15,2% πέρυσι, διατηρώντας τη 2η θέση στην αγορά” αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου.


  • Κύκλος εργασιών στα  112,90 εκατ. € 2019, έναντι 94,23 εκατ. € της χρήσης 2018 (+19,8%). 
  • Λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 21,12 εκατ. € έναντι 17,29 εκατ. € το 2018.
  • Κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 17,57 εκατ. € έναντι 14,24 εκατ. € το 2018.
  • Καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 15,02 εκατ. € έναντι 10,12 εκατ. € το 2018.

Τέλος, οι εξαγωγές της εταιρείας παρουσίασαν ετήσια αύξηση +36,27% και διαμορφώθηκαν στο 41,24% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων. Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται, κυρίως, από την αξιοποίηση της συνεχιζόμενης δυναμικής του ελληνικού γιαουρτιού, στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Όσον αφορά στις επενδύσεις, η Κρι Κρι έχει εκπονήσει και υλοποιεί σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Σχέδια συνολικού προϋπολογισμού 26,6 εκατ. ευρώ έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις της εταιρείας ξεπέρασαν τα 15,6 εκατ. ευρώ.

Εποχή κορωνοϊού- ‘ανθεκτικό’ το γιαούρτι

Η τρέχουσα υγειονομική κρίση, συνεπεία του COVID-19, επιτείνει την αβεβαιότητα αναφορικά με το μακροοικονομικό αντίκτυπο των διακυμάνσεων του εξωτερικού περιβάλλοντος. Η Διοίκηση της Εταιρείας έχει λάβει σειρά μέτρων για τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιδράσεων στις δραστηριότητες της.

Στην παρούσα συγκυρία, ο τομέας του γιαουρτιού αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι πωλήσεις γιαουρτιού δε φαίνεται να έχουν επηρεαστεί αρνητικά, είτε στην εγχώρια αγορά είτε στο εξωτερικό. Από την άλλη μεριά, ο τομέας του παγωτού εμφανίζεται περισσότερο ευάλωτος. Κι αυτό γιατί συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάζεται και από την τουριστική κίνηση.

Βέβαια, το διαφαινόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης από το κανάλι των super markets και των ”take away” καταστημάτων, αναμένεται να μετριάσει τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19. Τα τρέχοντα στοιχεία πωλήσεων παγωτού, δεν είναι ενδεικτικά της εξέλιξης διότι αφορούν σε περίοδο ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης. “Γενικά, οι οικονομικές επιπτώσεις που σχετίζονται με την επιδημία του COVID-19 δεν μπορούν, επί του παρόντος, να εκτιμηθούν αξιόπιστα και εύλογα” καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.


Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος, για τη χρήση 2019, μικτού ποσού 0,18 ευρώ ανά μετοχή (2018: 0,15 ευρώ ανά μετοχή). Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

You might also like