Ακριβαίνουν συνεχώς τα γαλακτοκομικά
Ετήσια αποτελέσματα των μετρήσεων της Circana
Παρά τις προσπάθειες που καταβάλει η κυβέρνηση και τα κάπως αποσπασματικά μέτρα που λαμβάνει για την αντιμετώπιση του κύματος ακρίβειας, αλλά και παρά τις συνεχείς προσφορές των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου, τα γαλακτοκομικά προϊόντα γίνονται όλο και πιο ακριβά. Τα στοιχεία της πολυεθνικής εταιρείας Circana το αποδεικνύουν με βάση τις μετρήσεις του 2023.
Κατά 10,4% αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του 2023 η αξία των πωλούμενων γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα στο κανάλι της λιανικής πώλησης σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Circana τα οποία αφορούν στο σύνολο του έτους και συγκρίνονται με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2022 και προηγούμενων ετών. Το 2022 η αύξησης της αξίας σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά είχε φτάσει το 9,2%.
Ο αριθμός των πωλούμενων τεμαχίων γαλακτοκομιών προϊόντων κατά το 2023 στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 3,4% σε σχέση με το 2022 (εκείνη την χρονιά είχε παρουσιαστεί μείωση των πωλούμενων τεμαχίων κατά 2,3%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana και κατά τη διάρκεια του 2023 τα γαλακτοκομικά παρουσίασαν αύξηση της τιμής τους και μάλιστα η αύξηση αυτή, η οποία προσδιορίζεται κατά μέσο όρο σε όλη την κατηγορία στο 6,7% είναι μια από τις μεγαλύτερες σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνουν συνεχώς το μερίδιό τους σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες των σουπερμάρκετ, στον κλάδο των τροφίμων έχουν ήδη ξεπεράσει το ένα τέταρτο της συνολικής αξίας. Πιο συγκεκριμένα αποτελούσαν το 24,3% της αξίας το 2012, το 26,3% το 2022 ενώ πέρυσι, τα private label τρόφιμα αποτελούσαν το 26,7% της συνολικής αξίας των πωλούμενων τροφίμων.