Αύξηση τζίρου κατά 26% για την Κρι Κρι το 2023

Το 49% των συνολικών εργασιών της έφτασαν οι εξαγωγές

Εκπληκτικά για την εποχή μας οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι η οποία είδε τον κύκλο εργασιών της να αυξάνει κατά 26% εντός του 2023, τζίρος ο οποίος κατά 49% πραγματοποιείται στο εξωτερικό.

 

Ο κύκλος εργασιών της Κρι Κρι ανήλθε σε 216.329 χιλ. ευρώ στη χρήση 2023, έναντι 171.883 χιλ. ευρώ της χρήσης 2022 (αυξημένος +25,9%). Οι πωλήσεις παγωτού εμφανίζουν αύξηση σε αξία κατά  +13,7% και διαμορφώθηκαν σε 40.723 χιλ. ευρώ έναντι 35.828 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Αντίστοιχα, η μεταβολή τους σε όγκο ήταν +2,3%.

Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών παρουσίασαν αύξηση σε αξία κατά +28,6% και διαμορφώθηκαν σε 173.564 χιλ. ευρώ έναντι 135.014 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Αντίστοιχα, η μεταβολή τους σε όγκο ήταν +15,3%. Τέλος, οι εξαγωγές της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο 48,9% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων παρουσιάζοντας αύξηση +29,9%.

Υψηλά κέρδη

Το περιθώριο μικτού κέρδους της Κρι Κρι διαμορφώθηκε σε 33,5% (2022: 18,3%), και συγκεκριμένα: α) στο παγωτό σε 46,0% (2022: 37,7%) και β) στα γαλακτοκομικά σε 30,7% (2022: 13,8%).

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 40.301 χιλ. ευρώ στη χρήση 2023, έναντι 3.832 χιλ. ευρώ της χρήσης 2022 (αύξηση +951,5%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 32.269 χιλ. ευρώ από 3.175 χιλ. ευρώ το 2022 (αύξηση +916,4%). Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 45.124 χιλ. ευρώ έναντι 8.863 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση (αύξηση +409,1%)

Δυνατή στο παγωτό

Η εταιρεία η οποία συμπληρώνει φέτος 70 χρόνια ζωής πέτυχε σημαντικές επιδόσεις στον κλάδο του παγωτού. Στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της εμφάνισαν υψηλή διψήφια μεταβολή (+20,4%) σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (12,7%) και μειώθηκε κατά -0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (13,8%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2023].

Όπως αναφέρει σχετικά στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, «Σε μία συγκυρία όπου το πληθωριστικό περιβάλλον ευνοεί την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η ΚΡΙ-ΚΡΙ αποτέλεσε τη μόνη εταιρεία που κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο της σε όγκο, ανάμεσα στα επώνυμα παγωτά».

Ισχυρή και στο γιαούρτι

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις της Κρι Κρι εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +21,8% σε αξία ξεπερνώντας τα 76 εκατ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε περιορισμένη αύξηση του όγκου κατανάλωσης (+3,4%), ενώ η αξία παρουσιάζει διψήφια μεταβολή +10,1% [στοιχεία Circana, Ιαν.-Δεκ. 2023].

Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +2,7 ποσοστιαίες μονάδες (+7,7 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 2021), ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια.


Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-0,7 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία) [στοιχεία Circana, Ιαν.-Δεκ. 2023].

Όπως εκτιμούν οι οικονομικοί αναλυτές της εταιρείας, « από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας».

Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της χρήσης 2021 (2021: 30,1%). Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό (2023: 15,5%).

Στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν να αναπτύσσονται έντονα (+34,4% σε αξία). Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο. Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα.

Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα ή μεταβλητού ως προς τον όγκο πωλήσεων.

Επενδύσεις

Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει πως έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, «με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις μας άγγιξαν τα 13 εκατ. ευρώ. Για τη χρήση 2024, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ 21 εκατ – 25 εκατ. ευρώ».

You might also like